Betäckningar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dräktig! Betäckt den 10e så det blir väl 19 dygn då :)

Hoppas att det håller i sig, ny koll om en månad ca, innan jag betalar 45 dygnsavgiften. Tycker egentligen 45 dygn är lite tidigt att betala, 90 dygn känns tryggare, men det är väl så hingstägaren resonerar också.
 
Var iväg med ponnyn idag igen. Hon sprutades igång i onsdags. Stod med fint ägg men var inte öppen. Nu håller vi tummarna att hon inte gått ur brunst till på måndag vilket är en risk.
 
Vi åker till stationen på söndag 👍👋
Då mamma (som hjälper mig att köra) ska jobba hela veckan på annan ort , så fick vi lämna henne redan på söndag ✌

Tänker att hon är kvar på stationen tills hon är färdig seminerad och ägget gått 😇
Vem blev den tilltänkta partnern då? 😊
 
Dräktig! Betäckt den 10e så det blir väl 19 dygn då :)

Hoppas att det håller i sig, ny koll om en månad ca, innan jag betalar 45 dygnsavgiften. Tycker egentligen 45 dygn är lite tidigt att betala, 90 dygn känns tryggare, men det är väl så hingstägaren resonerar också.

Tycker ändå det är bättre med 45dygn än och betala hela summan vid språng som många har det också.
90dygn är givetvis väldigt bra.
 
Mitt nya sto som jag köpte har stått på station och kollats sedan början av april har äntligen ett ägg som gör att hon kunde semineras 😆 hoppas hon tar sig på första😆😆

Spännande med nytt sto, det var stadigt av stoet och hålla sig såhär länge :p
Hoppas hon tar sig nu =D
 
Själv tvättade jag av mitt sto igår, gammalt jox kvar från brunsten och det luktar mindre gott kan man säga.
Idag skall dom släppas på bete, vi får låna mark av en kompis så det blir något helt nytt men Miraz brukar inte bry sig i sådant.
Tror ni gräset är kraftig i år trots vädret som varit i år?

Nedräkningen är igång men känns så långt bort till första kollen, nervös över att hon inte tagit sig medan hingsthållaren tror stenhårt på att det gick värden.
 
Liten uppdatering härifrån, inga aktiva foliklar, en gulkropp som ser ut att va lite äldre, troligen hade hon ovulerat som igår, har dock inte sett något super tydligt här hemma 👀

Ny koll på fredag och ev.spruta igång henne 💉
 
14 dygn idag sedan Majsan blev inseminerad så koll denna vecka då 🙈✊
Positiva är att hon är lugnet själv trots att hon inte är hemma och det talar iaf till hennes fördel.
 
14 dygn idag sedan Majsan blev inseminerad så koll denna vecka då 🙈✊
Positiva är att hon är lugnet själv trots att hon inte är hemma och det talar iaf till hennes fördel.

14 inkl dagen hon inseminerades?
Isåfall ligger hon 3 dagar före min så om båda våra tagit sig och allt går bra får vi fölvak samtidigt då =D

Håller tummarna, min är på dygn 10 idag, så jag får vänta en vecka till innan jag har tid för koll.
 
Min som kollades i går var inte dräktig. :( Har pratat med hingsthållaren, och vi ska kanske möjligtvis försöka med färskt skick från England trots allting.... Men det beror på om hon väntar tills över helgen med att ovulera igen. Annars så är numera min backup-plan att göra om kombon vi gjorde senast, har lite frusen sperma kvar från pappa till mitt 2019-föl som trots allt blev jättefin...

Koll på andra stoet på fredag (evt torsdag), vågar knappt hoppast på att hon ska vara dräktig nu.... Kanske borde kört med antibiotika för säkerhets skull ändå. :nailbiting:
 
Nu har jag bestämt för mig att försöka få mitt sto dräktigt, och det blir Magic Park är tanken. Hon visar inte tydlig brunst, kollade ultraljud förra veckan och vet tyckte sig se en gulkropp höger sida (det hade hon även 9 april vid en undersökning). Igår kollade vi igen, gulkropp vänster sida tyckte vet, det verkar helt orimligt väl? Hon såg också en follikel höger sida, 26 mm.

Vi ska dit om en dryg vecka igen och har inget hänt blir det att spruta igång henne. Det här är verkligen en ny värld och mycket att lära för mig! Veterinären verkar inte särskilt bekymrad (dock förvånad över gulkropparna) men helst vill man väl slippa att spruta?
 
Var och kollade den som är seminerad med Kane idag. Hon har två cystor och vet såg en tredje grej i som hon trodde var ett foster även om det var svårt att vara säker. Stoet stod med en stor gulkropp och cervix var helt stängd. Det var bara dygn 15 idag så vi avvaktar och spanar efter brunst, samt kollar igen på lördag.

Nästa sto kollas på måndag.
 
Min prinsessa är väldigt lugn måste jag säga, väldigt harmonisk och tar allt med ro, vill minnas att hon var likadan förra dräktigheten fram tills första kollen sen blev hon typ rädd för allt för att vid senare skede bli typ sig själv igen.

Så jag hoppas det är ett gott tecken, men efter att ha läst ovan nu så blir även jag nervös :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 720
Senast: Anna-Bella
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
854
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 645
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp