Betäckningar 2021

Efter att mitt sto inte ville börja brunsta ordentligt, så kom hon igång efter 3 v koll.
Semìnerades och ska kolla på måndag om det finns något liv!
Håller tummarna, men seminstationen tyckte att spermierna var lite trötta och inte simmade ordentligt, så är inte så säker. Får hoppas på tur, räcker ju att 1 simmar bra!😉
 
Jag lämnade mitt sto, och min inackorderades sto, på seminstationen igår. Min bör vara på väg in i brunst och ska kollas i morgon igen. Planen är Fortnite men det verkar vara stora problem med att få upp semin så vi får väl se vad det blir. Mitt sto är dessutom lite grön och stökig så jag är inte helt lugn med det här, igår fick vi ge lite lugnande för att undersöka henne men bara hon har gjort saker en gång och inte kommit undan brukar det gå bra. Men hon har ju aldrig bott borta och hanterats av andra sen hon var föl... Så många orosmoment just nu!
 
Här är det dräktigt på första försöket, blev Favorit Ask som ägaren till min första uppfödning valt för att låna magen på mitt sto och få ett syskon till hästen hon har.
Så förhoppningsvis kommer ett föl i april nästa år!
E. Favorit Ask- Bayron-Herkules

Svart + svart, vad månne det bliva?
 
Joinar tråden nu när jag för första gången ska betäcka. Stoet, e.Acord II-Landadel, är 18 år, haft 4 föl innan men senaste för 6 år sedan.
Seminerades första gången 20/5 efter att sprutat igång brunsten. Kollade henne i morse och tyvärr inte dräktigt. Inget på gång idag så ny koll på onsdag!
 
@Nelliz_Benni så tråkigt. Har ju haft samma dilemma med mitt sto. Åkte och kollade henne under 3 v, ingenting, sprutade igång, semìnerades men konstateras ej dräktig igår!😕
Verkar som att många har problem med brunsten i år!🤔
 
Här är det dräktigt på första försöket, blev Favorit Ask som ägaren till min första uppfödning valt för att låna magen på mitt sto och få ett syskon till hästen hon har.
Så förhoppningsvis kommer ett föl i april nästa år!
E. Favorit Ask- Bayron-Herkules

Svart + svart, vad månne det bliva?
Svart. Eller fux :) Grattis till dräktigheten!
 
@Nelliz_Benni så tråkigt. Har ju haft samma dilemma med mitt sto. Åkte och kollade henne under 3 v, ingenting, sprutade igång, semìnerades men konstateras ej dräktig igår!😕
Verkar som att många har problem med brunsten i år!🤔
Min har bara visat brunst en gång, men det var tydligt i alla fall. Nu hoppas jag att hon brunstar i veckan så hon kan åka till stationen. Hon brukar vara ganska kär i grannens gamla fullblodsvalack så jag tänkte leda henne förbi deras hage och se om hon är intresserad :D
 
Vårt fullblodssto blev inte dräktig vid första försöket med Uppercut Action. Hon är kollad men ingen infektion kunde påvisas. Förra året tog hon sig direkt. Nu åker hon tillbaka för ett nytt försök. Hingsten har historiskt sett god fertilitet och en vän har fått dräktigt med honom i år. Så vi hoppas på att nästa försök ska ta! Vi är riktigt pepp på kombinationen.
 
Här fick jag göra en tvärvändning då fyraåringen inte gick att undersöka när inte jag var med. Så i stället har jag lämnat hennes storasyster, Out of Lemonade på stationen i dag. Hon är efter Luxus och vi betäckte i fjol utan att få dräktigt. Nytt försök i år och jag har Fortnite som första hands val. Det var lite oklart om hur hon stod i dag så hon kollas igen på onsdag, baktprov taget!
 
@Nelliz_Benni så tråkigt. Har ju haft samma dilemma med mitt sto. Åkte och kollade henne under 3 v, ingenting, sprutade igång, semìnerades men konstateras ej dräktig igår!😕
Verkar som att många har problem med brunsten i år!🤔

Tråkigt för dig också! Jag åkte också fram och tillbaka till stationen i några veckors tid innan vi sprutade igång. Hon har inte visat någon synlig brunst alls i år. De andra åren har där varit hingst i stallet, så då har det varit lätt att se iallafall. De andra två stona i stallet som inte ska betäckas har såklart varit jättebrunstiga i flera omgångar…
Vi får hoppas på bättre tur denna gången!
 
Efter mycket funderande har vi bestämt oss för att pröva seminera en gång, hon fölade för 9 dagar sedan och är i fölbrunst nu så de åker efter den här brunsten. Nu gäller de bara att välja hingst vi velar mellan två 🤔 Men med tanke på hur bra mamma hon visat sig vara så känns de dumt att inte pröva betäcka om henne. För annars vete tusan vad hon ska göra nästa år 😳 Så vi ger de ett försök iaf annars får vi börja tidigt nästa år ✊
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 435
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 410
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 817
Senast: Freazer
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
787
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp