Betäckningspriser

CA

Trådstartare
Allt om betäckning

Språngavgift betalas den när stoet är hos hingsten?
Hur funkar fryst sperma?
Hur gör man när fölet är fött? ska man registrera det hos STC då? (travföl) ska man kontakta hingstägaren?
Vad är det mer man bör tänka på?
 
Senast ändrad:
Sv: Allt om betäckning

Love_travare skrev:
Språngavgift betalas den när stoet är hos hingsten?
Hur funkar fryst sperma?
Hur gör man när fölet är fött? ska man registrera det hos STC då? (travföl) ska man kontakta hingstägaren?
Vad är det mer man bör tänka på?

Vi brukar kalla det för bokningsavgift, och den skall oftast betalas innan man får sperman....

fryst funkar ung som färsk, bara det att det krävs mera koll på ägglossningen än med färsk sperma, inte alla hingsthållare är duktiga på att få dräktigt med frys..

När fölet är fött kontaktar man hingsthållaren, denne skickar räkning och meddelar till STC när den är betald och då får du registreringshandlingar som skall skickas tillbaka dit.

Det du skall tänka på är väl att ha stoet i gott skick när hon anländer, grimma med namn på, om hon har egenheter som dom bör veta på stuteriet...när du bokar hingsten får du ett bokningskontrakt som skall fyllas i , där står nog det mesta du behöver veta...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 838
Senast: Freazer
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: athena
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 206
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp