Betäckningsstatistik 2019

Han har väl stått på Flyinge? Tror de sköter allt bra. Problemen uppkommer med importhingstarna. Tyvärr ger det Flyinge ett oförtjänt dåligt rykte när deras samarbetspartners inte sköter sig.

Total hope hade när han stod på Flyinge 112 ston och en dräktighet på 77% (2018). I år på 13 sto en dräktighet på 46%. Är det rimligt/normalt att det sjunker så mycket när det blir import istället?

De har även några hingstar på 30%.

Jag såg det - jag tror att för hingstar med få ston så blir varje tomt sto en stor procent.

jag har själv använt 2 importFlyingehingstar i år, den ena fick jag inte dräktigt med så jag tog den andra i stället. Det var mitt sto som var infekterat så ingen skugga över hingsten egentligen
 
Han har väl stått på Flyinge? Tror de sköter allt bra. Problemen uppkommer med importhingstarna. Tyvärr ger det Flyinge ett oförtjänt dåligt rykte när deras samarbetspartners inte sköter sig.

Total hope hade när han stod på Flyinge 112 ston och en dräktighet på 77% (2018). I år på 13 sto en dräktighet på 46%. Är det rimligt/normalt att det sjunker så mycket när det blir import istället?

De har även några hingstar på 30%.

Absolut inte normalt. Det har inte med skicken att göra enligt min bedömning utan svårigheten att få dem...
 
Visst anlitar dom inte Mats?

Nja alltså de kommer ju med flyg så det är inte själva problemet. Problemet är att få dem att skicka öht. Antagligen är det inga bekymmer om man är på Flyinge och seminerar men alla andra stationer är långt ner på priolistan.
 
Jag har varit på Flyinge och seminerat 2016, 2018 och 2019 och fått dräktigt direkt på två olika ston. Hingstarna var Bravour, Conthargos och nu Chacfly. Jag har varit jättenöjd med Flyinge!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 612
Senast: NOC14
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 938
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 146
Senast: Habina
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp