Betala av bostadslån - nackdelar?

Eller ha låneutrymme på huset..

Dock är husets driftskostnader lägre än hyran för min etta...
Till driftskostnaderna kommer ju löpande underhåll. Dessa kan naturligtvis minimeras genom eget arbete. Dessa ingår i hyran till din etta, dvs du betalar för tjänsten via hyran och alla vet vi ju att personalkostnaden är betungande
 
Till driftskostnaderna kommer ju löpande underhåll. Dessa kan naturligtvis minimeras genom eget arbete. Dessa ingår i hyran till din etta, dvs du betalar för tjänsten via hyran och alla vet vi ju att personalkostnaden är betungande

Oavsett vilket så skulle hus och buffert samt betala annan för att sköta underhåll inte bli dyrare än lägenhet - under förutsättning att huset är obelånat.

Dvs driftskostnader plus extra buffert + avsättning till underhåll är jämförbart i månadskostnad med min månadshyra samt hushållsel.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 827
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp