Betala för mycket som medryttare?

Väldigt sent svar, du har ingen aning om vem jag är eller hur hela min situation ser ut. Jag ville tävla en gång, en engångsgrej. Tyckte därför att det var lite drygt av ägaren att ta 300 kr för transporten men vad vet jag ofärskämda människor som du kanske vet bättre🤷‍♀️

Sent svar från mig också.
Med tanke på vad en transport kostar och ska den hållas rullande kostar det också. Så 300kr är billigt!

Sen om du tycket jag är oförskämd eller inte det är upp till dig!
Men jag har sparat i 20 år för att köpa min hästtransport kontant utan lån. Så jag har hyrt transport och det har inte kostat 300kr.
Fyra sommarhjul fyra vinterhjul ska det hållas med osv
 
Jag red en häst åt en tjej som var gravid där jag stallade upp min häst.Jag red, mockade, skötte utrustning, tränade och tävlade.Jag betalade för träning och tävling.Hästens utrustning ( jag använde lite av min egen också ) och transport fick jag använda gratis
 
Jag red en häst åt en tjej som var gravid där jag stallade upp min häst.Jag red, mockade, skötte utrustning, tränade och tävlade.Jag betalade för träning och tävling.Hästens utrustning ( jag använde lite av min egen också ) och transport fick jag använda gratis

Det skulle bli rätt konstigt om du utifrån det behövde betala för att använda hästens egna utrustning😅
 
Det skulle bli rätt konstigt om du utifrån det behövde betala för att använda hästens egna utrustning😅
Ha, jag var under en kort tid medryttare och använde egen utrustning, mycket praktiskt att slippa ändra stigläder men det handlade inte om att jag inte fick använda hästens.
 
Ha, jag var under en kort tid medryttare och använde egen utrustning, mycket praktiskt att slippa ändra stigläder men det handlade inte om att jag inte fick använda hästens.

Ja som sagt utifrån TS post .. TS har tyvärr inte deltagit i tråden sen den postades.

Jag har varit medryttare på en häst i ca ett halvår. Jag har nu börjat upptäcka att ägaren vill ha så mycket betalt som det går för minsta lilla. Igår frågade jag om jag kanske kunde få gå på en pay&jump. Det gick bra och jag blev överlycklig. Sen skriver hon att jag bör träna för tränare innan, vilket jag tyckte lät rimligt. Den tränaren jag skulle ridit för skulle då ha tagit 270kr. Sedan så frågar jag hur mycket hon vill ha betalt för hästen, varpå hon svarar att jag ska betala 300 kr för att hyra hennes transport. Det tycker jag låter rätt dyrt. Tävlings avgiften var 140 kr så 140+300+250=690 kr!! Så mycket pengar för tävling, träning och att hyra hennes transport . Jag kändr inte att jag var villig att betala 300 kr så jag frågade om jag kunde kolla med någon jag känner som vill låna ut eller hyra ut till billigare pris. Men då svarar hon att hästen är van med deras transport och ska inte åka ngn annan heller. Jag säger då att hästen har ju inte ens åkt i den på 3 år så hur kan det spela någon roll, som svar på det säger hon att det är så hon vill ha det. Vill ha lite åsikter kring detta om hon tar för dyrt eller om jag överreagerar lite?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 265
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 198
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 922
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp