Betala för skolmat, wtf!

Alltså, när jag gick på gymnasiet så betalade man lunchen per termin vid terminsstart, dvs det var inget man som elev betalade när man gick till matsalen så tanken "mer snabb mättnad för mindre pengar" var aldrig aktuell.

Är det vanligt att matsalen på gymnasiet har en kassa och att man alltså betalar maten varje lunch???

Som nedan anges, det var i London. Vi fick matkuponger att använda inom skolan (gick att betala kontant också).
 
Alltså, när jag gick på gymnasiet så betalade man lunchen per termin vid terminsstart, dvs det var inget man som elev betalade när man gick till matsalen så tanken "mer snabb mättnad för mindre pengar" var aldrig aktuell.

Är det vanligt att matsalen på gymnasiet har en kassa och att man alltså betalar maten varje lunch???
Vi fyllde på ett kort med matkuponger och så drog man kortet i matsalen innan man tog mat. Man fyllde på med så många luncher man ville ha, antingen hela terminen eller styckvis. Med andra ord lockade en cheeseburgare från mc Donalds på andra sidan parkeringen väldigt många.
 
När jag bodde på internat kostade rummen runt 1700:- tror jag, och inacken var på runt 15-1600:- och sedan kom barnbidraget ovanpå det att stå för kläder och hushåll etc. Jag tror inte att jag kostade särskilt mycket mer för mina föräldrar när jag gick gymnasiet än min bror gjorde som samtidigt bodde hemma, kanske till och med tvärtom.
Sedan gick jag i och för sig naturbruks och köpte ungefär en overall, en sportBH och två par skor per år om jag kände mig märkvärdig. :D
 
Såg detta och kom att tänka på den här tråden och mitt tidigare inlägg om vad som blir substitutet för käk:


10461BFA-BB3F-4068-81F7-0C37159E850A.png


Inte bara på min tid alltså (men däremot den skola jag gick på i Sverige, väl hemma från London)... :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Men det talas aldrig om när funktionsnedsatta blir UTSATTA för myndighetsförakt... och överförmynderi...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: IngelaH
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 594
Senast: tanten
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 480
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp