Betala med kort - problem vid tankning

bettysmatte

Trådstartare
Jag funderar på om mitt kreditkort börjar bli slitet, eller om det bara är någon konstig slump att chipet har varit svårt att läsa när jag har tankat de senaste gångerna? Jag har inte haft några som helst problem i affärernas kortterminaler, bara vid tankning. På två olika bensinstationer. Vid den första funkade det inte alls nu sist, och jag fick köra till nästa. Där tog det ett par försök innan mitt kort kunde läsas. Och när jag stod där kom jag på att jag haft samma problem förra gången jag tankade också. Någon som märkt samma :confused:? Tycker att det är lite märkligt att jag bara har problem just vid tankning.....? Är de kortläsarna väldigt annorlunda jämfört med affärernas? Känsligare? Okänsligare?
 
Jag funderar på om mitt kreditkort börjar bli slitet, eller om det bara är någon konstig slump att chipet har varit svårt att läsa när jag har tankat de senaste gångerna? Jag har inte haft några som helst problem i affärernas kortterminaler, bara vid tankning. På två olika bensinstationer. Vid den första funkade det inte alls nu sist, och jag fick köra till nästa. Där tog det ett par försök innan mitt kort kunde läsas. Och när jag stod där kom jag på att jag haft samma problem förra gången jag tankade också. Någon som märkt samma :confused:? Tycker att det är lite märkligt att jag bara har problem just vid tankning.....? Är de kortläsarna väldigt annorlunda jämfört med affärernas? Känsligare? Okänsligare?
Vet inte om det är relaterat. Men jag har problem med Circle Ks automater. I och för sig kan den läsa chipet men jag är snabb att vilja knappa kod och börjar så fort den bilden kommer upp.
Då får jag alltid tekniskt fel och får börja om igen.

Måste invänta texten "ange din kod" (eller vad det nu står) och vänta ytterligare någon sekund med att börja knappa. Då fungerar det.

Men det är alltså innan du knappar in något alls du har problem?
 
Jag funderar på om mitt kreditkort börjar bli slitet, eller om det bara är någon konstig slump att chipet har varit svårt att läsa när jag har tankat de senaste gångerna? Jag har inte haft några som helst problem i affärernas kortterminaler, bara vid tankning. På två olika bensinstationer. Vid den första funkade det inte alls nu sist, och jag fick köra till nästa. Där tog det ett par försök innan mitt kort kunde läsas. Och när jag stod där kom jag på att jag haft samma problem förra gången jag tankade också. Någon som märkt samma :confused:? Tycker att det är lite märkligt att jag bara har problem just vid tankning.....? Är de kortläsarna väldigt annorlunda jämfört med affärernas? Känsligare? Okänsligare?
Jag har haft samma problem vid de två Preemmackar jag passerar och en gång fick jag ge mig vid den ena och köra på luft till den andra där det gick på EN av automaterna till slut.
Problemet försvann när Preem bytte automater strax efter så jag förutsätter att problemet låg hos dem. 😊
 
Brukar ha problem med okq8s obemannade här i stan. Endast den macken, så jag förmodar att det är deras kortläsare som är dåliga. Det är flera som haft problem, när jag bytt pump och nästa efter mig kommer har den också problem..
 
Intressant att höra att det finns fler med problem vid bensinstationer..... Jag tror att det är din-X och OKQ8 som jag brukar tanka på (vilken superkoll jag har ;) ).
 
Preem här i byn är helt hopplös, det är tekniska problem med kortmaskinen flera gånger i månaden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp