Betala på nätet

Överallt. Googla presentkort och spelets namn
Vet dock inte om presentkort är lösningen då det inte är alltid barnet vill ha något i just specifikt spel just då. Barnet kan komma när det är aktuellt dvs att vilja ha här å nu på studs typ. Därav jag funderade på engångs kort typ.
Eller kan man köpa presentkorten digitalt, då kan det funka.
 
Men om det är en prenumeration som inte blir uppsagd blir ni betalningsskyldiga oavsett om det finns pengar på kortet eller inte. Är det syftet tror jag inte det finns någon lösning, bättre att försöka komma ihåg att säga upp :)
Prenumerationer på den här sortens tjänster betalas i förskott och avbryts per autmatik om det inte finns täckning på kontot. Sedan är det upp till användaren att aktivera prenumerationen på nytt genom att betala för en ny period. Du har alltså inget att vara betalningsskyldig till eftersom du redan betalat in beloppet för perioden i fråga.
 
Vet dock inte om presentkort är lösningen då det inte är alltid barnet vill ha något i just specifikt spel just då. Barnet kan komma när det är aktuellt dvs att vilja ha här å nu på studs typ. Därav jag funderade på engångs kort typ.
Eller kan man köpa presentkorten digitalt, då kan det funka.

Det går absolut att köpa presentkort online, tror det är vanligast. Roblox verkar ha egna presentkort på sina hemsida för vissa länder men Sverige finns inte med där. Startselect är den största webbshopen jag får upp om jag googlar "roblox presentkort".

Personligen tycker jag det verkar smidigare att bara lägga in en pinkod under parental control så att ingen som inte kan koden har möjlighet att genomföra köp i spelet. Känns det bättre för er med virtuella engångskort till just spelandet så är det ju faktiskt bara att testa :)
 
Vet dock inte om presentkort är lösningen då det inte är alltid barnet vill ha något i just specifikt spel just då. Barnet kan komma när det är aktuellt dvs att vilja ha här å nu på studs typ. Därav jag funderade på engångs kort typ.
Eller kan man köpa presentkorten digitalt, då kan det funka.
Det går alltså via nätet. Men i övrigt kanske barnet bara borde lära sig att vänta. Eller tjäna ihop pengar till saker (som inte ens fysiskt finns) själv.
 
Det går absolut att köpa presentkort online, tror det är vanligast. Roblox verkar ha egna presentkort på sina hemsida för vissa länder men Sverige finns inte med där. Startselect är den största webbshopen jag får upp om jag googlar "roblox presentkort".

Personligen tycker jag det verkar smidigare att bara lägga in en pinkod under parental control så att ingen som inte kan koden har möjlighet att genomföra köp i spelet. Känns det bättre för er med virtuella engångskort till just spelandet så är det ju faktiskt bara att testa :)
Får ta upp det med killen om pinkod och parental control. Vi var inne å kikade lite snabbt där, men då tyckte han inte det behövdes.

Men är nog inte fel.
 
Det går alltså via nätet. Men i övrigt kanske barnet bara borde lära sig att vänta. Eller tjäna ihop pengar till saker (som inte ens fysiskt finns) själv.
Jag håller helt med dig med att vänta och spara, hade det varit mitt barn hade det fått bli så.
Vet att killen ibland köpt något i spelet istället för lördagsgodis på barnets önskan.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Jag passar på att komma ut som yrkesrelaterat pennfetischist. Jag älskar pennor, och lägger lite för stor summa och vikt vid roliga...
Svar
10
· Visningar
1 413
Senast: Karfitsa
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 070
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp