Betala partners skuld?

Kort sagt så nej till samboskap med en person med skulder.

Längre svar. Särbo inga problem, skulle också erbjuda hjälp med att höja lönen eller extra timmar om det behövs.
Vara någon att luta sig mot när det är kämpigt.
Om det behövs så även hjälpa och underlätta på olika sätt inom rimliga gränsar.
 
Kort sagt så nej till samboskap med en person med skulder.

Längre svar. Särbo inga problem, skulle också erbjuda hjälp med att höja lönen eller extra timmar om det behövs.
Vara någon att luta sig mot när det är kämpigt.
Om det behövs så även hjälpa och underlätta på olika sätt inom rimliga gränsar.

Jag hade inte haft några problem med att vara sambo med en i övrigt vettig, men skuldsatt person. Däremot hade jag varit extremt noga med att dokumentera förhållanden vad gäller ekonomi, inköp etc.
 
Jag skulle nog hävda att det är värt 250.000 -300.000 - om det går att fastställa skulden på något sätt. Att göra slut/separera är inte som att gå i konkurs så att alla skulder försvinner. Men jag håller såklart med om att det är väldigt tveksamt att betala någon annans skuld om man inte har pengar i väldans överflöd. Och då också, men av andra skäl.
Bodelat och skulle ha tagit hjälp av en jurist förstår jag i efter hand.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 948
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp