Betala till företaget eller inkasso

Wysiwyg

Trådstartare
Jag har klantat mig och en faktura har gått till inkasso. Fick ett mail från företaget att spärren på mitt konto skulle hävas automatiskt då jag betalat fakturorna. Ska jag betala fakturan till företaget ändå eller ska jag vänta på inbetalningen från inkassoföretaget? Vill börja använda tjänsten men ser inget krav än på inkassoföretagets hemsida. Antar att företaget jag köpt tjänsten hos har sålt fakturan till inkassoföretaget...?
 
Jag har klantat mig och en faktura har gått till inkasso. Fick ett mail från företaget att spärren på mitt konto skulle hävas automatiskt då jag betalat fakturorna. Ska jag betala fakturan till företaget ändå eller ska jag vänta på inbetalningen från inkassoföretaget? Vill börja använda tjänsten men ser inget krav än på inkassoföretagets hemsida. Antar att företaget jag köpt tjänsten hos har sålt fakturan till inkassoföretaget...?
Jag har gjort det där misstaget några gånger och ibland har jag kommit på fakturan till företaget precis när de skickat den vidare (utan att jag vetat det). Jag har då betalt till företaget och sedan fått betala inkassoavgiften på separat faktura.
 
Jag har gjort det där misstaget några gånger och ibland har jag kommit på fakturan till företaget precis när de skickat den vidare (utan att jag vetat det). Jag har då betalt till företaget och sedan fått betala inkassoavgiften på separat faktura.

Tack för ditt svar! :) Då betalar jag fakturan och så får jag bara betala avgiften till inkassoföretaget sen.
 
Jag jobbar på ett inkassobolag och kan säga att det bara är att betala fakturan och sen när inkassobolaget skickat ut kravet så kan du kontakta dem för att se vilka kostnader som kvarstår.

Har du tur och att din betalning registreras senast dagen innan inkassokravet är utfärdat så slipper du inkassokostnaden. Har betalningen kommit in samma dag som kravet gått ut, eller senare, måste du tyvärr betala avgiften ☺️
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För två, tre år sedan höll vår förening i musikquiz vid tre tillfällen. Vi mejlade STIM (där man betalar för att man använder...
2
Svar
26
· Visningar
3 801
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 093
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
828
IT & mobiler En vän har blivit bestulen på sin telefon utomlands, inköpt i Sverige, men saknar både inloggningsuppgifter till telefonens ID och...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp