Betalningskrav på nedlagd förening. Hjälp!

https://web.archive.org/web/2019052...e-performances-fashion-shows-and-other-events


Kan det ha varit någon sån licens?

Medans det de hänvisar till är ett abbonemang Mini , 800 kr i månaden gissningsvis.
https://my.stim.se/shop/sv/nattklubb-bar

https://web.archive.org/web/20190525105135/https://www.stim.se/en/node/6233

Är det närmaste jag hittar nu? dvs att avgiften är beroende på antalet besökare och inträdespriset.



Men som andra sagt tidigare, föreningen finns inte längre, så det kvittar.
Jag vet inte om det är det förstnämnda. Vi betalade i efterhand och redovisade då datum och antal personer som kom. Det kallades då ”enstaka tillfällen” och något mer. Grejen är precis som med länken du gav, att inget passade precis det vi gjorde. Karaoke för gäster var det inte. Inte att vi enbart spelade musik osv.

Men oavsett, kanske det är så, att då föreningen inte längre finns så är det strunt samma.

Föreningen är upplöst på rätt sätt. Det både dubbel- och trippelkollades då och jag fick det även bekräftat idag när jag pratade med skattemyndigheten om det.

Du ska ha stort tack för ditt grävande!!!!
 
Jag vet inte om det är det förstnämnda. Vi betalade i efterhand och redovisade då datum och antal personer som kom. Det kallades då ”enstaka tillfällen” och något mer. Grejen är precis som med länken du gav, att inget passade precis det vi gjorde. Karaoke för gäster var det inte. Inte att vi enbart spelade musik osv.

Men oavsett, kanske det är så, att då föreningen inte längre finns så är det strunt samma.

Föreningen är upplöst på rätt sätt. Det både dubbel- och trippelkollades då och jag fick det även bekräftat idag när jag pratade med skattemyndigheten om det.

Du ska ha stort tack för ditt grävande!!!!


Om ni redovisade i efterhand med datum och antal personer som kom, så var det definitivt inte ett abonnemang, som de hävdar, för de har fast pris.

Det är struntsamma i med att föreningen är upplöst, men ni har inte läst fel, såvitt jag kan se.
 
Går det att bevisa?
Med tanke på att en hemsida kan ändras så lätt så kan de knappast hänvisa till den som enda bas för ett kontraktstecknande framförallt inte som TS säger att de i kontakterna med Stim sagt att de ska ha 3 träffar och inget mer. I det läget lär de behöva visa upp en undertecknat kontrakt. Om så inte är fallet är ju dörren vidöppen för lurendrejare som kan hitta på vilka galna avtalsregler som helst och sedan börja kräva sina kunder på pengar för "utförda" tjänster många år efteråt.
För mig låter det osannolikt att de kan få det här som ett godkänt avtal så här långt efteråt utan några bevis på vilket avtal som ingåtts
 
Med tanke på att en hemsida kan ändras så lätt så kan de knappast hänvisa till den som enda bas för ett kontraktstecknande framförallt inte som TS säger att de i kontakterna med Stim sagt att de ska ha 3 träffar och inget mer. I det läget lär de behöva visa upp en undertecknat kontrakt. Om så inte är fallet är ju dörren vidöppen för lurendrejare som kan hitta på vilka galna avtalsregler som helst och sedan börja kräva sina kunder på pengar för "utförda" tjänster många år efteråt.
För mig låter det osannolikt att de kan få det här som ett godkänt avtal så här långt efteråt utan några bevis på vilket avtal som ingåtts
Ja alltså jag håller fullkomligen med. Det var mest pga ts hänvisning till gammal hemsida som jag kommenterade
 
Jag vet inte om det är det förstnämnda. Vi betalade i efterhand och redovisade då datum och antal personer som kom. Det kallades då ”enstaka tillfällen” och något mer. Grejen är precis som med länken du gav, att inget passade precis det vi gjorde. Karaoke för gäster var det inte. Inte att vi enbart spelade musik osv.

Men oavsett, kanske det är så, att då föreningen inte längre finns så är det strunt samma.

Föreningen är upplöst på rätt sätt. Det både dubbel- och trippelkollades då och jag fick det även bekräftat idag när jag pratade med skattemyndigheten om det.

Du ska ha stort tack för ditt grävande!!!!
Ja, men då är ni hemma. Det finns ingen annan som de kan kräva på pengar. Kravet kan bara ställas mot föreningen. Som är upplöst. Case closed!

Får de för sig något så är det bara att bestrida de kraven.
 
Om de skulle skicka in ansökan om betalningsföreläggande på summan till Kronofogden skulle de få komplettera med protokoll eller liknande (tex från föreningens hemsida ,inte äldre än 1 år, där det ska framgå vem som är behörig att teckna för föreningens räkning.
Det är få svårt att få på en nedlagd förening.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp