naivasha

Trådstartare
Mina hästar går fortfarande på bra bete, som fortfarande växer. Tar in dom på nätterna (20-7) då ger jag dom lite hö, som dom knappt äter upp. Tror ni att dom behöver ha något extra kraftfoder?
Hästarna är 15och 16 år,hagvärmare, något överviktiga och fullblodsaraber.
Stina
 
Sv: bete

Våra hästar går med på "bete", har mkt gräs kvar och de är finfina i hullet. De får lite (lite, ca 200 gram) kraftfoder samt mineraler.
Hö när de är inne förståss (om det är dåligt väder).

Är de överviktiga så behövs nog inget kraftfoder. Du kan ju prova om de vill ha hö i hagen, vill dom inte det så klarar dom sig på gräs.

Har dom jämnt hull eller är det bara magen som är stor? Det kan behövas lite proteintillskott så här på hösten.

Vad är hagvärmare? :D
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Habina
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 395
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 801
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp