M

maggan2

Vår ena hage har till stor del invaderats av hundkex. Kan man betesputsa en sådan hage, eller blir det för mycket hackat gräs i hagen? Hur högt får gräset var för att det skall bli bra med att köra en betesputs?
/M
 
Vi har liknande problem i en kuperad hage. Den är på 2 hektar och jag tar den i omgångar med lien. Den är dessutom ekologisk och bonden får bidrag för nerbetning...........
 
Jag har också det probemet. Går med lien och samlar sedan ihop hundkexet och slänger i skogen. Det är lite jobb, men det är det värt
 
Mina hästar äter upp hundkexen. Visste inte ens om att man ska ta bort det! :o Eller varför gör ni det???

/lizzie
 
Min gamla collietik äter hundkex.
Hästen, däremot, ratar både hundkex och hundkäx.
(Förlåt, :o men jag kunde inte låta bli...)

Immer
 
hm.. vi har en massa smörblommor.. tror ni att det hjälper att man går med lien och slår?? Skaften är ju kvar.. hm.. är det inte större risk att hästen stoppar i sig skiten om de inte ser blomman, bladen osv..??
Lite förvirrad :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 188
Anläggning När jag söker information om att vårda hagar så står det alltid om att rotera mellan hagar för att minska slitage. Men finns det någon...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
688
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp