Betfiber mash

Tovabylin

Trådstartare
Hej!
Ska börja ge min häst betfiber mash i liten mängd för att blanda ut hennes tillskott med. Hittills har jag blandat det i müslin men hon får inte i sig allt när det inte blir riktigt blandat. Funderar mest på hur jag ska vänja in henne på det, alltså hur stor/liten mängd kan jag börja med tror ni? Tänker ju som sagt bara ge henne så pass mycket att det går att blana ut olja och pulver med. Tack på förhand!
 
Alla som vi har gett Kraffts till har tyckt mycket om den, det har räckt med några dl och typ 10 liter vatten. Jag har dock inte testat att blanda i något de tycker är äckligt, men med lite mindre vatten går det nog bra.
 
Är det GGs mash du syftar på? Börja med 1 dl och så häller du på 3 dl vatten. Funkar utmärkt för att gömma allehanda äckelpäckel i 😊
När jag gav förut till min fick hon 5 dl (ca 350 g) utblandat i tre ggr så mkt vatten. Slurpades glatt!
 
Om de som sagt är granngårdens du tänker på så 1 del mash och två delar vatten. Ger en liter delat på tre hästar just nu så drygt två och halv litet vatten blandar jag de i. Sväller rätt rejält.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Hej allihopa! Nu börjar det ju närma sig sommarbete och jag funderar på hur man ska göra med foderstaten. Har ganska nyligen börjat...
Svar
14
· Visningar
1 178
Senast: Roheryn
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
Svar
10
· Visningar
842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp