Betfiber mix

Jag ger det till min häst som lite extragott efter motionering (det egentliga syftet är belöning efter lastning samt att gömma eventuell medicin i och då vill jag att hon får det kontinuerligt). Hon behöver det inte näringsmässigt, men det som är bra är, förutom att hästen tycker att det är smakligt, är att även små mängder torrt foder blir en så pass mycket större blöt giva. Det är trevligt för min lättfödda häst.
Jag blandar 1 dl med , kanske, 3 dl hett vatten före ridpass. Det har då svällt färdigt på en timme. Smidigt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tänkte testa att ge betfiber istället för kraft och har jämfört Granngårdens betfiber och Pavos speedibeet. Den förstnämnda innehåller...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttare i dressyrsadlar och dressyrryttare i hoppsadlar, tävlandes i lag mott varandra. Tävlingen Knock out mix handlar om att...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 368
Senast: Lea88
·
Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp