-Bett, handbroms till het och känslig häst.

Jag hade också använt mig av en graman som handbroms, den stör ingenting förrens den används så att säga.
Eftersom din häst verkar trivas med sitt bett☺️
Har inte ridit med dubbla tyglar på tio år! :) Ser mig själv trassla med alla "snören" och Spanjoren får luft under vingarna och drar iväg. :D:laugh:
Men det är helt rätt att kunna ta använda vid behov
 
Tycker du ska testa om du vill, jag tror att detta är samma modell som jag har, fast jag har baucher-versionen. Det är min hästs favoritbett för tillfället :)
Ville önska där fanns möjlighet att prova dom innan köp, men ingen i stallet har dessa. Många har nova bett till sina :)
 
oj då. Hade tänkt testa detta på min, men tror jag skiter i det då ;)

vi har i nuläget ett bombers barell med D-ringar.
Jag har ett (eller om det är ett liknande), min gillar det och just nu är det utlånat till stallkompisen i väntan på att de ska beställa eget. Den hästen går också jättebra på det.
 
Har du testat rida i "spansk utrustning"? Stång + kapson? Då kan du ha stångtygeln slapp och bara använda vid behov, och kapsonen för sidoförande och lyftande.
 
Kollat på grodbett? Det är egentligen ett körbett så kolla körbutiker på nätet. Fördelen jmf med babypelham är att grodbetten finns i smalare varianter och utan gummi. Min häst är het och känslig men trivs jättebra på smalt grodbett och jag har en bra broms när det behövs.
 
Kollat på grodbett? Det är egentligen ett körbett så kolla körbutiker på nätet. Fördelen jmf med babypelham är att grodbetten finns i smalare varianter och utan gummi. Min häst är het och känslig men trivs jättebra på smalt grodbett och jag har en bra broms när det behövs.
Hur rider man på det, med två tyglar? Funkar det ungefär som babypelham?
 

Liknande trådar

Utrustning Min 6-åring som jag nu haft i 5 år visar sig allt mer bli känslig för varje år och i takt med sin utbildnings- och...
2
Svar
25
· Visningar
4 008
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp