Bett hjälp!!!

corre77

Trådstartare
Hej på er!
Har ett sto på 7 år som jag tränar och tävlar hoppning på. Jag jobbar mycket dressyr mellan hoppassen men trots detta blir hon väldigt stark i hoppningen. Har provat flippanbett- det går hon knappt att svänga på och accepterar inte det, pessoabett-hon knäpper av, pelhamstång-fungerar sådär. Har ni några tips på bett som jag kan prova???

Cornelia
 
Sv: Bett hjälp!!!

rider pelhamet på delta eller dubbla tyglar?
med dubbla tyglar kan man arbeta mest på "bettdelen" och ta till stången när det behövs.

där du tränar dressyr, vilket bett kör du med då?
 
Sv: Bett hjälp!!!

hej!
Har delta när jag red på pelham, men jag ska prova med dubbla tyglar. Har tredelat tränsbett på dressyren.
 
Sv: Bett hjälp!!!

Prova absolut att rida med två tyglar! Red först på delta med mitt pelham, men så fort jag lärde mig att rida på två så märkte jag också vilken otrolig skillnad det blev! Så det är värt att testa!
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 064
Senast: Fazeem
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 441
Senast: Sootie
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 133
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Har en häst som blir väldigt het vid hoppning. Han brukar vara lugn i början av hopp-passen, men i något skede blir han alltid...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp