Bett i mindre storlekar?

western_wannabe

Trådstartare
Vart hittar man westernbett i mindre storlekar? Två av mina hästar behöver ganska små bett, 9,5 - 10,5 cm beroende på typ av bett, men det verkar hopplöst att hitta westernbett under 12,5 cm. Just nu är de ett enkelt tränsbett med fasta ringar jag är ute efter, men även stångbett kommer att bli aktuellt såsmåningom. Är trist att behöva använda vanliga bett... Någon som har något tips om vart man ska leta?
 
Sv: Bett i mindre storlekar?

Det finns ju en variant på billy allen d-snaffle i mindre storleka hos haglunds :) www.hastprodukter.se
Tumbleweed har också tränsbett i mindre storlekar har jag för mig :)
 
Sv: Bett i mindre storlekar?

Tack, nu har jag iallafall hittat ett bett i stl 10,5 från Haglunds som jag tycker är värt att prova:laugh:

Men på Tumbleweed hittade jag inget, varken snaffle eller stång...
 
Sv: Bett i mindre storlekar?

tror att bonanza hade några bett i mindre storlekar... men vet inte hur mkt mindre än vanligt.
 
Sv: Bett i mindre storlekar?

Jag har också sökt bett i stl 10,5. Tycker "billy allen" bettet från haglunds (2-delat med led) är helt ok!
 
Sv: Bett i mindre storlekar?

Ah, det hade jag missat, man tackar! Fanns ju flera bett i 4,5", ett steg i rätt riktining:laugh:
 
Sv: Bett i mindre storlekar?

Såg att Ain´t it Western har ett full cheek bet i ponny storlek från 3½" och en hel fel från 4½".

Du kanske kan maila och höra om dom har fler små bett.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 157
Senast: WBanna
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 048
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 312
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin Jag behöver er hjälp att hitta lite praktiska och snygga sommarkläder. Jag befinner mig just nu i en situation där jag behöver lite nya...
2
Svar
28
· Visningar
3 085
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp