Bett med genomgående parerstänger

S

smulis27

Jag söker efter ett rakt eller ledat bett med genomgående parerstänger, alltså ett sånt här, i stl 9,5 eller 10. Har någon sett ett sånt nånstans?

Har provat med bettringar men min mickelpelle tar bara in dem i munnen också... Ska tömköra bettlöst ett tag då jag misstänker att det händer saker med tänderna för tillfället (han är 2), men ett sånt här bett verkar inte så dumt.
 
Såg att Hööks har men inte i rätt storlek.. Du kan kanske ringa till dom o höra om dom får in i din storlek??
//Veronika
 
Har tidigare ifrågasatt varför de nästan inte har ett bett under storlek 12,5 och fått till svar att det inte finns någon marknad för små bett :confused: När jag då frågade om de inte tagit del av de nyaste rönen inom hästtandvård blev hon jag pratade med sur...
 
jag har ett sånt men det är tyvärr 11,5.. men är böjt i mitten så det formar sig efter hästens mun bättre..
 
söker ett sådant bett men i 11.5, dock verkar folk ha svart att förstå att många har börjat ha mindre bett.. min poa hade 13.5 när han kom och nu har han 11.5 :banana:
 
De säljer 3-del sådana hos TL på hans klinik. De finns ner till 9,5 tror jag.
/absolut
 
Du menar detta:
  • "Så här väljer du rätt bettstorlek
    Bredden mellan bettringarna = storleken på bettet. Tjockleken på bettet mäts precis innanför bettringen. Båda måtten anges i millimeter. När bettet har rätt längd ska du på var sida få plats med ett finger mellan bettring och mungipa. Korrekt höjd på bettet ger två lätta rynkor i hästens mungipor."?

Sucka, det får allt bli ett mail till Hööksansvarige...
 
ja, precis, den rekomendationen. Jag höll på att sätta i halsen när jag såg att det stod kvar i årets katalog :mad:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 132
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 686
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 692
Senast: Fibusen
·
Utrustning Har en sexåring som jag har svårt att få att gå stilla i sin form, hon liksom söker sig nedåt, sen är det nästan som nåt hugger till i...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 855
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp