Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Bett - vilken storlek?

Y

yez

12,5 på halvblod!
När jag ska köpa ett nytt blir det nog 11,5 för det jag har är ng stort! :idea:

M

md5krist

Har också 12.5 till halvblod; 166 resp 172 cm. Halvblod på 159cm har haft från 11cm och uppåt. Grovt halvblod på 173cm har oftast 13.5cm eller 14.5 cm.

12,5 till stora halvblod

11,5 till lite mindre halvblod och grövre fullblod

10,5 till arab, fullblod, små halvblod eller kort och gott hästar med litet, smalt huvud.
9,5 till den tjocka lilla ponnyn :)

D-ponny 11.5 cm
Fjording 12.5 cm
Korsning 150 cm 12.5 cm
Litet hbl 12 cm
Stor hannoveraner 12.5 cm

Väl utprovat efter vad de själva visat att de föredrar! :)

R

rohna

mitt vbl fd traver sto har 12,5 men kan nok ha noe mindre- men jeg er redd 11,5 er for lite igjen. Hun vil bare ha plast/eple bett og det er ikke enkle å finne i slike str.

ponien på 2 år har et 9,5 cm men det er egentlig for stort. Hun bruker egentlig ikke bitt så mye enda heller, kun for tilvenning.

P

Pyrusan

12,5 på halvblodet som är 167cm.
12,5-13,5 till varmblodet på 163cm med stor mun! :smirk:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6442 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Behöver köpa ett nytt bett till vår ponny. Hon ska enligt tandläkare ha stl 9,5 med fasta ringar. Många av de lite dyrare betten som ser...
Svar
7
· Visningar
603
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
1 271
Utrustning Som rubriker lyder så undrar jag vad ni har för storlek på täcken till era b-ponnyer. Får förmodligen hem en 4-årig welsh (sek. A) på ca...
Svar
10
· Visningar
487
Utrustning Någon som provat detta bett. Vill ha ett bett som inte inbjuder att tugga på och gillas av hästen.
Svar
4
· Visningar
394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar