Bett - vilken storlek?

Min kallblodstravare är en stor dam, som är 159 cm hög, hon har täcken i 155 och träns i x-full. När jag köpte henne fick jag med två stycken bett på 13,5.
Nu har jag bytt och rider på 12,5 - bett, både den spanska stången och det vanliga tvådelade. Hon gick bra även förut, men jag tycker nog ändå att hon går ännu trevligare nu... :D

Immer
 
Har 11,5 på mitt 3delade och 12,5 på mitt tvådelade
till min arab
 
Mitt lilla halvblod (159 cm med fullblodshuvud) har 11 - 11,5 på sina bett.
 
11,5 på halvblodet, sto, ädel 158 i mkh
12,5 på varmblodet, val, grov 163 i mkh
12,5 på andra varmblodet som ja lånat, val, 145 i mnh grov!
 
Har ett eggbett tredelat på 10,5 cm ca 163 mkh, men mkh spelar ingen roll hästen är olika i munnen. Vissa är smala och vissa är tjocka i huvudet :D

Kram Favina :bump:
 
Min haflinger, 143 i mankhöjd, har beställt 11 i sprengerbettet tredelat, och har 11,5 i tvådelade och 12 i hans raka gummibett.
 
Min ena pålla som är sv.hbl och 160 hög har 10.5 i bettstorlek. Nya pållan som är KWPN (hbl) och är 167 hög behöver 11.5. Köpte ett 12.5 först till henne, men det var för stort upptäckte jag när vi testade igår. :p
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
192
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 849
Senast: villhöver
·
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
261
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 521
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp