Bett - vilken storlek?

13,5 på nordsvensken och 11,5 på travaren.
Har tvådelade bett.
 
12,5 på halvblod!
När jag ska köpa ett nytt blir det nog 11,5 för det jag har är ng stort! :idea:
 
Har också 12.5 till halvblod; 166 resp 172 cm. Halvblod på 159cm har haft från 11cm och uppåt. Grovt halvblod på 173cm har oftast 13.5cm eller 14.5 cm.
 
Islandshäst 2 st, den ena går med ett bett stl 9,5 den andra växlas mellan 9,5-10,5.
 
12,5 till stora halvblod

11,5 till lite mindre halvblod och grövre fullblod

10,5 till arab, fullblod, små halvblod eller kort och gott hästar med litet, smalt huvud.
9,5 till den tjocka lilla ponnyn :)
 
D-ponny 11.5 cm
Fjording 12.5 cm
Korsning 150 cm 12.5 cm
Litet hbl 12 cm
Stor hannoveraner 12.5 cm

Väl utprovat efter vad de själva visat att de föredrar! :)
 
mitt vbl fd traver sto har 12,5 men kan nok ha noe mindre- men jeg er redd 11,5 er for lite igjen. Hun vil bare ha plast/eple bett og det er ikke enkle å finne i slike str.

ponien på 2 år har et 9,5 cm men det er egentlig for stort. Hun bruker egentlig ikke bitt så mye enda heller, kun for tilvenning.
 
12,5 på halvblodet som är 167cm.
12,5-13,5 till varmblodet på 163cm med stor mun! :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
184
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 822
Senast: villhöver
·
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
246
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 458
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp