Kingslandrider

Trådstartare
Hej allihopa! Skulle verkligen behöva hjälp med bett för min ponny. Just nu har jag vanligt delat tränsbett som hon blir väldigt käftig på och förhållningarna går inte alltid igenom. Har prövat alla sorters pelham på henne men jag tycker hon blir lite "för" tillbaka och vågar inte riktigt ta för sig.
Så är det någon som har tips på ett ganska milt bett som är godkänt att tävla hoppning ponny med?
 
Sv: Bett?

Prova ett rakt apple mouth bett? Många hästar gillar dem. Och oftast brukar det inte vara någon lösning att byta till ett skarpare bett.
 

Liknande trådar

Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 945
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 058
Senast: Bri
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
1 939
Senast: Dopy
·
Utrustning Hej, jag skulle behöva lite tips på vad jag kan testa för bett på min D-ponny. Han har väldigt fin och känslig mun vid uteritter och i...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp