Prova äppelbett kanske? Jag tycker många hästar fungerar bra på det, det är mjukt och trevligt i munnen och ger en trevlig känsla. Var noga bara så det inte blir några vassa kanter.
 
Har en känslig och stark häst som gärna knäpper av! Har ni tips på bett?
Din fråga är på nivån "Hur långt är ett snöre?" den går alltså inte att besvara alls. Det behövs mycket mer information för att man ska kunna ge några tips alls som inte är totala gissningar.
Vad har du testat för bett? utförande och material
I vilka situationer blir den stark?
Hur duktig är du på att rida?
Vad har hästen för temperament?
osv.

Mitt generella tips i den här typen av trådar är att ta hjälp av en tränare. Ofta sitter nämligen inte problemet i hästens mun utan i sadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 843
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Badger
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 513
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp