Bukefalos 27 år!

Översätt den som är bra:

Unique new training snaffle for finished English or Western horses. Finished horses worked dailey in regular snaffles can become bored and dull lessening their response. Stiff or hard to flex horses give and bend more easily with this bit than a regular snaffle. Can be used with straight rein or draw rein. 5" mouth.

G

GoddessOfLove

unikt nytt träningsbett för färdiga engelska o western hästar . klara hästar som dagligen jobbar på vanliga stångbett kan bli uttråkade och o ger ingen respons på bettet . ----- eller hårdt till flexibla hästar ger och bänder mer lätt med detta stångbett än me ett vanligt stångbett .

*klara = färdigutbildade

nått sånt :p

Ser ut som en modifierad variant på ett "fantastiskt patentbett" som jag har beskrivet i en bok hemma. I så fall sätter man sidstyckena i de ringar som är överst på bilden, och tyglarna i någon av de nedre.

Blir dels samma effekt som parerstänger, sen kan det nog tänkas att det klämmer till rätt bra på sidorna om underkäken när man tar i båda tyglarna samtidigt (eller använder graman, som de tipsar om att det är bra till).
Observera också mittdelen, som ger en hel del tungtryck.

Liknande trådar

Utrustning Jag har inte Ridsport+ så har inte kunnat läsa om olyckorna/dödsfallen som har hänt. Jag rider själv mest på ett Bomber Barrel bett...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: Ace
·
Utrustning Hej hej! Vi har köpt en ponny, och förra ägarna berättade vad hon hade för storlek på bettet, men vi som nyblivna hästägare råkade köpa...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Dessie2010
·
Utrustning Lite konstig rubrik, men jag ska förklara. Rider hästen med tredelat med fasta ringar. Jag upplever att bett med fasta ringar ofta...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: Marty
·
Utrustning Vad tycker ni om fagerbett? Vilket/vilka bett rider ni på? Hur är hästen att rida? :banana::) Jag tycker det är intressant med bett...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vad väljer ni att höra först?