Översätt den som är bra:

Unique new training snaffle for finished English or Western horses. Finished horses worked dailey in regular snaffles can become bored and dull lessening their response. Stiff or hard to flex horses give and bend more easily with this bit than a regular snaffle. Can be used with straight rein or draw rein. 5" mouth.
 
unikt nytt träningsbett för färdiga engelska o western hästar . klara hästar som dagligen jobbar på vanliga stångbett kan bli uttråkade och o ger ingen respons på bettet . ----- eller hårdt till flexibla hästar ger och bänder mer lätt med detta stångbett än me ett vanligt stångbett .

*klara = färdigutbildade

nått sånt :p
 
Ser ut som en modifierad variant på ett "fantastiskt patentbett" som jag har beskrivet i en bok hemma. I så fall sätter man sidstyckena i de ringar som är överst på bilden, och tyglarna i någon av de nedre.

Blir dels samma effekt som parerstänger, sen kan det nog tänkas att det klämmer till rätt bra på sidorna om underkäken när man tar i båda tyglarna samtidigt (eller använder graman, som de tipsar om att det är bra till).
Observera också mittdelen, som ger en hel del tungtryck.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 806
Senast: villhöver
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 422
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 201
Senast: Badger
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp