W

Wes

Vilka typer av bett får man ha i hunter klasser? egentligen.. Trodde de bara var vanliga tränsbett..men jag har sett dom som har såna dressyr bett med korta skänklar.. :confused:
 
Enligt AQHAs regelbok står det såhär: "English snaffle(no shank), kimberwick, pelham and/or full bridle (with two reins), all with cavesson nosebands and plain lether brow bands must be used."
Jag vet inte vad för bett du menar men några skänkelbett skall ju inte vara tillåtet enligt regelboken. Om man inte räknar pelham dit då, men de är ju tillåtna.

Sedan är ju en mängd mundelar godkända men det var ju inte din fråga..
 
Jag vet inte hur de ser det, men i regelboken står att pelham får användas..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
16
· Visningar
568
Senast: Corax
·
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: L(i)FE
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Sesca
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
347
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp