Bukefalos 25 år!

W

Wes

Vilka typer av bett får man ha i hunter klasser? egentligen.. Trodde de bara var vanliga tränsbett..men jag har sett dom som har såna dressyr bett med korta skänklar.. :confused:

S

__sandra__

Enligt AQHAs regelbok står det såhär: "English snaffle(no shank), kimberwick, pelham and/or full bridle (with two reins), all with cavesson nosebands and plain lether brow bands must be used."
Jag vet inte vad för bett du menar men några skänkelbett skall ju inte vara tillåtet enligt regelboken. Om man inte räknar pelham dit då, men de är ju tillåtna.

Sedan är ju en mängd mundelar godkända men det var ju inte din fråga..

S

__sandra__

Jag vet inte hur de ser det, men i regelboken står att pelham får användas..

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
354
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
631
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver om det jag tänkte idag så vill bara säga så ni vet att jag menar INTE ALLS att man inte får skriva om såna här saker...
Svar
14
· Visningar
812
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
7 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vill bara skriva lite
  • Tjockistråden 3
  • Jultråden 2021

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8