Bettips tas gladeligen emot

Inthislittlevillage

Trådstartare
Denna bettdjungel. Har nu rensat bland mina bett och provat vad min dam trivs bäst med. Sparade ett tvådelat baucher, tredelat tränsbett och ett pelham. Tränsbettet går hon absolut bäst på i dressyr och markarbete med bommar, hur mjuk och fin som helat och lugn i munnen. Men då jag ska hoppa eller rider ut blir hon ibland övertaggad och stark. Då vill jag ha ett lite skarpare för att påminna henne när hon blir alltför taggad. Pelhamet har funkat super och hon är lugn i munnen av detta också. Dock trivs hon bäst på pullarnosgrimma. Men hur är det egentligen med ett pelham som har kindkedja kombinerat med snokrem? Jag har förr ridit med pullarnosgrimma och pelham och hon har inte störts av det, men är lite fundersam då det blir så mycket remmar i kindkedjegropen. Därför testade jag baucherbettet idag men hon tuggade en del på det och är osäker på om hon trivdes så är lite rädd för att det åker upp i gommen. Försökte kolla i munnen om det gjorde så men hon ville inte samarbeta tips på andra bett som är något skarpare än vanligt tränsbett? Också intresserad av att prova bettlösa alternativ, men inte till hoppningen dock Gagbett och pessoa är uteslutet.
 
Varför skulle det vara problem att kombinera pelham och pullarnosgrimma? En triljon sportponnyer har den kombinationen i hoppning. Krångla inte til det, är det vad som funkar så kör på det.
 

Liknande trådar

Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 065
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Nya fröken är en snäll och välartad sak, men kan bli väldigt "stum" när hon blir spänd, och kan bli stark när hon är peppad. Jag ska...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 024
Utrustning Min medis har tre olika bett att växla mellan. Ett rakt tränsbett med rörliga ringar, ett kimblewick med tungfrihet och ett pelham med...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: Reville
·
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp