Bettlösa alternativ på tävling (Utbruten från Förslag om TR-ändringar)

:D
Fast du har ju ingen rätt att föredra bosal i den här tråden då den heter "bettlösa alternativ på tävling". Det är nog det @mackan menar?? när dina inlägg passar bättre i en annan tråd ex under träning. Lite kul ändå hur du rör till det då bosal inte räknas som "bettlöst alternativ", inte i nuläget iaf.
Mina inlägg är svar på andras inlägg som vill ha förtydliganden. Bosalen är ett bettlöst alternativ som skulle kunna bli möjligt att använda på tävling. och det är ju det diskussionen har kommit att handla om, för och emot.
 
Mina inlägg är svar på andras inlägg som vill ha förtydliganden. Bosalen är ett bettlöst alternativ som skulle kunna bli möjligt att använda på tävling. och det är ju det diskussionen har kommit att handla om, för och emot.

Jaha så nu är det flera? många? alla andra? som är emot bosal??
 
Mina inlägg är svar på andras inlägg som vill ha förtydliganden. Bosalen är ett bettlöst alternativ som skulle kunna bli möjligt att använda på tävling. och det är ju det diskussionen har kommit att handla om, för och emot.

Men alltså va? 😳😅
Dina tolkningar om ”vad diskussioner handlar om” är alltid utifrån ditt eget bestämmande och tycke - oavsett ämne och oavsett vad folk skriver i trådar 😳

För mig så handlar ämnet och tråden om att bettlöst godkänts på dressyrtävling enligt vissa kriteria gällande vilken typ av utrustning som då är tillåten. Precis som annan utrustning i övrigt är tillåtet eller inte.

Du väljer istället att vilja driva att någon annan utrustning skulle godkänts hellre, enligt din egen personliga preferens.
 
@mackan @fio

"Bettlösa alternativ på tävling" säger ju inte att det måste handla om vad som redan tillåtet på tävling, utan mer allmänt om vad som är och om vad som skulle kunna bli tillåtet på tävling, för och emot.

Bettlös verktyg på tävling är ju bara i begynnelsen nu och kommer att utvecklas, vi diskuterar ju inte bara just "mitt" verktyg, utan även variationer i material och utformning på redan tillåtna bettlösa.

Precis om bett-reglerna utvecklats genom tiderna kommer också bettlösa reglerna utvecklas. Om ingen driver såna frågor blir det ju ingen ändring, och eftersom det bevisligen blivit många ändringar genom tiderna så måste det drivits massor av såna frågor.

Varför skulle då min "vilja" att driva "min" fråga i diskussionen vara uteslutet?
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 882
Dressyr Har ni läst igenom förslagen till ändringar? Äntligen finns bettlösa alternativ med! Men varför måste bett/bettlöst användas på varsina...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
38 415
Senast: Wilfa
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp