betyg i skolämnet bild - hur viktigt?

Men verkar det som att TS barn verkar behöva satsa på ett högre betyg? Det är ju just godkänt det talas om här.
Nej, givetvis inte. Det var bara en tanke.

Men jag gjorde fel, och utgick för mycket från mig själv. Jag fungerar så att om jag väl kommer in i något så blir det enklare och då kan jag helt plötsligt "lösa allt" och få ett högre betyg. Det är givetvis inte så för alla och som sagt, jag gjorde fel och borde inte ha skrivit som jag gjorde :)
 
Först - det framgår inte på något enda sätt att detta är skrivet med ironi.
Och nej, man gör inte så. Och läraren skulle enkelt se om någon annan gjort det åt barnet.
Självklart bör man som förälder inte göra barnets skolarbeten. Ironin var att det faktiskt finns en hel del som gör det i dagens skola och jag ser det som en sak som visar hur snett det gått.
 
Ang om Bild ger något; utöver att det var mitt favoritämne gjorde det att jag valde inriktning på gymnasiet därefter. Jag jobbar som ekonom, men har fantastiskt mycket estetiska ämnen i bakfickan som jag haft mer glädje och nytta av än multiplikationstabellen.
 
Vad vill ditt barn läsa på gymnasiet? I den kommun jag arbetar kräver de högskoleförberedande programmen ungefär 200 merit och uppåt medan det finns flera yrkesprogram det går att komma in på med 100-120 merit och uppåt (ser såklart olika ut från år till år men på ett ungefär). Om det krävs en stor insats och barnet verkligen inte vill kanske det i annat fall går att motivera till en höjning i andra ämnen som motsvarar de 10 missade meritpoängen. Typ två E till D. Högstadiebetygen är ju verkligen skitsamma när barnet väl kommit in på det program det vill :) Vi har ett par elever som anpassat bort bilden helt på vår skola, av olika anledningar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp