D

Dragonfruit_

Tänkte att jag ska utbilda mig till hovslagare när jag gått ut gymnasiet.. Funderar att utbilda mig i Uppsla på lärnia.. Kollar dom nåt på betygena eller så?
 
För hovslagarskolan i skara:

Antagningskrav
-20 år fyllda senast det år som ansökan gäller.
-B-körkort
-Ett års yrkeserfarenhet med aktiv hantering av häst ALTERNATIVT minst 5 års hobbyverksamhet med minst 3 olika hästar.
-2 veckors praktik hos yrkesverksam hovslagare
- Allmän högskolebehörighet. ( OBSERVERA! Du som inte gått igenom gymnasieskolan har allmän högskolebehörighet om Du är 25 år eller äldre och har minst 4 års arbetslivserfarenhet. ) Dispens medges efter särskild prövning.

Ovanstående antagningskrav skall styrkas med intyg eller motsvarande. Antagna elever kompletterar med friskintyg avseende rörelseapparaten.
 
Jo det vet jag.. Men vet du inte hur det är med utbildningen i uppsala?
 
På Lernia i Uppsala kostar utbildningen i sig 129100kr

Det krävs att du är 20år

Har körkort

Har praktiserat hos yrkesverksam hovslagare i 4 veckor
2 års yrkesvana inom något hästyrke ex travstall, galoppstall stuteri etc

Du skall inte ha problem med rygg eller knä eller ben.

Du skall även ha allmän högskolebehörighet

Intyg skall vara med som styrker ovan nämnda krav
 
Jaha.. :o Hmm, får ta och plugga på.. Och spara pengar.. Tack så mkt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
808
Senast: Linn-Nora
·
Gnägg Min vänstra tumme har gjort ont nåt år eller så och jag har inte tänkt så mycket på det eller påverkats så mycket av det eftersom jag är...
Svar
2
· Visningar
476
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 118
Senast: Mabuse
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 330
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp