Bevattning av ridbana

Wilfa

Trådstartare
Jag är sugen på att installera fast bevattning på min ridbana. Har tänkt sätta spridare på staketet och seriekoppla dem. Banan är 22x42 meter. Någon som gjort något liknande och har tips på bra, prisvärda spridare? Eller någon som har gjort på något annat sätt och kan tipsa om det?
 
Jag är sugen på att installera fast bevattning på min ridbana. Har tänkt sätta spridare på staketet och seriekoppla dem. Banan är 22x42 meter. Någon som gjort något liknande och har tips på bra, prisvärda spridare? Eller någon som har gjort på något annat sätt och kan tipsa om det?
Jag hade lite svårt att få till det på staketet på förra gården, men seriekopplade tre vanliga spridare och vattnade hela banan med dem. Ok, jag fick ju dra ut slangen och dra tillbaka den, men ändå så mycket lättare när jag inte behövde hålla på och flytta spridare. Slangen från pumpen vid ån och upp till banan låg permanent. Jag använde 3/4-tumsslang för att få upp tillräckliga vattenmängder för att få bra tryck i tre seriekopplade spridare. På nuvarande gården har vi kommunalt vatten, så här har vi ingen bevattning alls.
 
Jag hade lite svårt att få till det på staketet på förra gården, men seriekopplade tre vanliga spridare och vattnade hela banan med dem. Ok, jag fick ju dra ut slangen och dra tillbaka den, men ändå så mycket lättare när jag inte behövde hålla på och flytta spridare. Slangen från pumpen vid ån och upp till banan låg permanent. Jag använde 3/4-tumsslang för att få upp tillräckliga vattenmängder för att få bra tryck i tre seriekopplade spridare. På nuvarande gården har vi kommunalt vatten, så här har vi ingen bevattning alls.
Hurdana spridare använde du och hur stor pump?
 

Liknande trådar

Fritid Någon som har koll på marknaden där? Vill bara ha till hobbybruk ochvkolla vad som rör sig utanför hagen. Hoppas få se lokatten bland...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: AraSlei
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 671
Senast: Amk
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 295
Senast: ufot
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 281
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp