P

Phoebe

Är det någon mer än jag som går på övertid? Det känns verkligen segt. 17 dagar övertiden idag. Känns som jag har varit gravid hur länge som helst nu. Ska på min andra överburenhetskontroll imorgon.
För varje dag som går blir jag mer orolig och mer nervös. kan inte bebisen komma ut nu.
 
Sv: Bf + 17

En fråga bara. Hur länge får man gå över tills dom sätter i gång en?

mvh
 
Sv: Bf + 17

Här i Göteborg är det max 21 dagar. Men vet att i flera andra län är det 14 dagar.
 
Sv: Bf + 17

Jag gick 16 dagar över tiden. Var inne på överburenhetskontroll dagen innan den lille kom. De grejade lite med livmodertappen och jag tror att det var det som satte igång det....
 
Sv: Bf + 17

Jag gick över 12 dagar och tyckte det var jättejobbigt.
Håller tummarna för att din bäbis kommer snart.
 
Sv: Bf + 17

Läkaren lyckades inte skrämma ut bebisen i måndags iaf. Hoppas hon lyckas bättre imorgon. Känns som jag har varit gravid extra länge ni, efter att jag fick mitt bf datum fram flyttat 4 veckor på mitt rutin ul.
 
Sv: Bf + 17

Ja då e jag på BF + 18 idag. Var på kontrollen och allt såg bra ut, så jag fick en ny tid på lördag. Och senast söndag ska dom sätta igång mej.
Det är en envis liten bebis där inne.
 
Sv: Bf + 17

Bf + 18!!! :eek:
Horror!!!
Jag gick 10 dar över med ett av mina barn, och det var VERKLIGEN jobbigt.
Stackare!!!
 
Sv: Bf + 17

Får jag fråga hur stor de tror bebisen är nu?

En bb-kompis till mig gick över 24 dagar och bebisen vägde 5,7. Men det är nog väldigt ovanligt att bebisarna blir så stora!
 
Sv: Bf + 17

Får jag fråga hur stor de tror bebisen är nu?

En bb-kompis till mig gick över 24 dagar och bebisen vägde 5,7. Men det är nog väldigt ovanligt att bebisarna blir så stora!

5,7 kg! :eek:
Himmel pannkaka!.. den förlossningen hade jag inte velat vara med om..:crazy::D
 
Sv: Bf + 17

5,7 kg åh herregud. Det hoppas jag inte att min väger iaf. I måndags när läkaren gjorde ul och mätte trodde hon på normalstor bebis typ 3,7 kg trodde hon men men vi får väl se.
 
Sv: Bf + 17

Fram till bf+14 tyckte jag det var okej. Men nu börjar jag verkligen att tröttna.
 
Sv: Bf + 17

På mig stämde den där viktuppskattningen väldigt bra. Min kille beräknades till 3900 gram, och när han föddes dagen efter vägde han 3930.
 
Sv: Bf + 17

Å din stackare..... Förstår att det känns hopplöst..... men du har väl prövat nutella???:idea:
 
Sv: Bf + 17

Då får vi hoppas att det stämmer för mej oxå. :)
 
Sv: Bf + 17

5,7 kg åh herregud. Det hoppas jag inte att min väger iaf. I måndags när läkaren gjorde ul och mätte trodde hon på normalstor bebis typ 3,7 kg trodde hon men men vi får väl se.

Inte för att skrämmas, men kompisens bebis uppskattades till ca 3,9-4 kg. När han väl föddes vägde han 5,9 kg. :crazy:

Annars vet du väl att det tar tid att skapa ngt perfekt ;) (det sa iaf vi när vi väntade vår dotter, född på BF+8)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 582
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 838
Senast: gulakatten
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 422
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp