Bh från de större klädkedjorna - hållbarhet?

Fazeem

Trådstartare
Har tidigare bara haft bh-storlekar som går att köpa i mer välsorterade underklädesbutiker, och då har det per automatik blivit att jag köpt de mer "välrenommerade" märkena som håller form och elasticitet ett bra tag. Priset för en bh har då lätt kunnat vara 700kr :o

Nu har jag märkt att jag dels gått ner lite i kupstorlek, men också att de större klädkedjorna som lindex och kappahl har börjat sälja fler storlekar av sina bh-ar. Där är ju priset lite annorlunda, typ halva priset jämfört med de jag brukar köpa. Men hur är de i hållbarheten? Någon som har testat? Är de värda att köpa? Förstår såklart att det är skillnad i hållbarhet på tyg osv om det är en så stor prisskillnad, men är skillnaden verkligen så stor?

Mvh en som insett att en måste köpa en helt ny bh-garderob men plånboken inte håller med :angel::D
 
Har tidigare bara haft bh-storlekar som går att köpa i mer välsorterade underklädesbutiker, och då har det per automatik blivit att jag köpt de mer "välrenommerade" märkena som håller form och elasticitet ett bra tag. Priset för en bh har då lätt kunnat vara 700kr :o

Nu har jag märkt att jag dels gått ner lite i kupstorlek, men också att de större klädkedjorna som lindex och kappahl har börjat sälja fler storlekar av sina bh-ar. Där är ju priset lite annorlunda, typ halva priset jämfört med de jag brukar köpa. Men hur är de i hållbarheten? Någon som har testat? Är de värda att köpa? Förstår såklart att det är skillnad i hållbarhet på tyg osv om det är en så stor prisskillnad, men är skillnaden verkligen så stor?

Mvh en som insett att en måste köpa en helt ny bh-garderob men plånboken inte håller med :angel::D
Jag har aldrig köpt en ”dyr” BH. Tycker absolut att de jag köpt från H&M, Lindex, Kappahl hållit i några år eller längre. Har oftast tröttnat snabbare än att dom faktiskt gått sönder! Nu var det många år sedan jag köpte vadderade BHs med bygel osv så jag vet inte om kvaliteten är annorlunda nu.
 
Har tidigare bara haft bh-storlekar som går att köpa i mer välsorterade underklädesbutiker, och då har det per automatik blivit att jag köpt de mer "välrenommerade" märkena som håller form och elasticitet ett bra tag. Priset för en bh har då lätt kunnat vara 700kr :o

Nu har jag märkt att jag dels gått ner lite i kupstorlek, men också att de större klädkedjorna som lindex och kappahl har börjat sälja fler storlekar av sina bh-ar. Där är ju priset lite annorlunda, typ halva priset jämfört med de jag brukar köpa. Men hur är de i hållbarheten? Någon som har testat? Är de värda att köpa? Förstår såklart att det är skillnad i hållbarhet på tyg osv om det är en så stor prisskillnad, men är skillnaden verkligen så stor?

Mvh en som insett att en måste köpa en helt ny bh-garderob men plånboken inte håller med :angel::D
Jag köper alltid en speciell pushup-modell med bygel från KappAhls standardsortiment och har haft många sådana bh:ar. Är supernöjd; dom håller länge och sitter som en smäck. Det som brukar hända är att bågarna kryper ut efter kanske ett år, men det är ju lätt att fixa till med lite nål och tråd, och efter ytterligare något år så brukar en båge gå av. Dom håller sig jättebra i formen. Har för mig att dom kostar 399 kr, men jag brukar köpa när jag får medlemskuponger med 25% rabatt.
 
Har köpt både apdyra bh-ar (typ 1000-1500/st) och billiga (3-400) från kedjor och tycker nog egentligen inte det är nån större skillnad. De dyrare är snyggare dock. Annars inte värda sitt pris.
 
Jag har aldrig hittat nån på de vanliga kedjorna som sitter lika bra och bekvämt som dyrare BH:ar från underklädesaffärer tyvärr. Men jag har köpt ibland och har väl uppfattat hållbarheten som ok i förhållande till priset. De har töjts ut snabbare än dyrare men så var de ju billigare vid inköp också.
 
Jag har köpt både "dyra, fina" och från de vanliga kedjorna. Upplever att de från de vanliga kedjorna är betydligt mer varierande i storlek. Alltså, jag kan ta 5 olika bhar i samma storlek till provrummet, och de kommer sitta otroligt olika. Någon kommer vara för stor runt om, någon kommer inte gå att knäppa, någon har för små kupor, någon för stora osv. Det blir pga det skitsvårt(!) att hitta något som fungerar, ibland inte ens möjligt eftersom det knappt finns större storlekar.

Men, när man väl hittar något i vanliga kedjorna och jämför med de dyra i specialbutiker så tycker jag inte att skillnaden är jättestor. Inte så stor att det motiverar långt mer än dubbla priset i specialbutikerna. Så, det jag gör att shoppa i specialbutikerna på rea, eller försöka hitta något bra online (alternativt acceptera att ha en bh som sitter skit..).
 
Jag märker väldigt liten skillnad i fråga om hållbarhet när jag jämför dyra och billiga bh:ar (i min storlek). Använder mest t-shirt-bh:ar med bygel från de vanliga kedjorna numera och den äldsta är väl 7 år i alla fall. Har inget större behov av extra stöd men vill gärna ha vadderingen pga känslig :p
 
Jag tycker att hjälpen jag får i underklädesbutikerna är så bra att jag inte vill handla BH någon annanstans. Kvaliteten är bättre också tycker jag.
 
Jag märker ingen skillnad på hållbarheten mellan mina dyrare från underklädesbutik och de som är köpta från standardsortimentet hos kedjorna. Jag har D-kupa och har problemet att jag är ”kort” mellan byst och armhåla, det gör att många fina märken inte fungerar för de blir bredare där när man går över till d-kupa så tyget skaver i armhålan, men jag har hittat en modell från Cubus som funkar och håller mig till den om jag ska ha med bygel och de håller trots maskintvätt i flera år. Annars kör jag mycket bygellösa och de bästa är de jag sytt själv. Där har är problemet att de flesta har s-m-l-storlekar och den som passar över bysten passar inte under…
 
Har tidigare bara haft bh-storlekar som går att köpa i mer välsorterade underklädesbutiker, och då har det per automatik blivit att jag köpt de mer "välrenommerade" märkena som håller form och elasticitet ett bra tag. Priset för en bh har då lätt kunnat vara 700kr :o

Nu har jag märkt att jag dels gått ner lite i kupstorlek, men också att de större klädkedjorna som lindex och kappahl har börjat sälja fler storlekar av sina bh-ar. Där är ju priset lite annorlunda, typ halva priset jämfört med de jag brukar köpa. Men hur är de i hållbarheten? Någon som har testat? Är de värda att köpa? Förstår såklart att det är skillnad i hållbarhet på tyg osv om det är en så stor prisskillnad, men är skillnaden verkligen så stor?

Mvh en som insett att en måste köpa en helt ny bh-garderob men plånboken inte håller med :angel::D
Den största skillnaden, enligt min uppfattning, är passformen.
 
Annars kör jag mycket bygellösa och de bästa är de jag sytt själv. Där har är problemet att de flesta har s-m-l-storlekar och den som passar över bysten passar inte under…
Hatar att det blir s/m/l så fort det blir bygellöst! Jag vill också ha bygellöst! Kör nu på sport-bhar där det iaf är möjligt att hitta i vanliga bh-storlekar (men även där blir det svårt). Önskar att jag kunde sy bhar själv. Kanske ska ta som projekt att lära mig...
 
Hatar att det blir s/m/l så fort det blir bygellöst! Jag vill också ha bygellöst! Kör nu på sport-bhar där det iaf är möjligt att hitta i vanliga bh-storlekar (men även där blir det svårt). Önskar att jag kunde sy bhar själv. Kanske ska ta som projekt att lära mig...
Jag har än så länge bara sytt i mer sport-bh-modeller, men nästa projekt här när syrummet är i ordning blir mer arbetad variant med öppning bak och tunna band. Mönster är redan inhandlat ☺️
 
Jag kan inte köpa BH:ar i de större klädkedjorna. Har i princip alltid haft en ganska stor byst och lite för "ovanliga" storlekar för att de ska finnas på H&M, Lindex osv. Nu kanske det finns ett större utbud än vad det fanns för 10-15 år sedan dock. Har numera storlek 85 H och upplever tyvärr att billigare BH:ar har ganska dålig passform och ofta är obekväma, så det blir rätt så dyra märken för min del.
 
Det är alltså lite upp och ner! Som jag misstänkte :crazy: Irriterande med storlekarna som ni säger, att det kan variera så mycket. Särskilt irriterande när de storlekarna jag möjligen kan ha inte är i ordinarie sortiment i butik, utan kräver att man köper online :cautious:

Ska nog ge det ett försök i alla fall, känner att jag behöver några bh-ar att växla mellan när favoriterna (från de dyrare märkena) behöver tvättas. OM jag hittar någon modell som passar kan jag köpa på mig ett gäng i hudnära färger att ha som backup :up:
 
Jag köper från cubus, kan inte påstå att hållbarheten är sådär jättebra om man tvättar ofta.. Men de är de enda billigare varianter som passar mina smala axlar, har problem på alla andra märken att bh-banden glider ner annars. 😊 Köper en ny bh kanske 1 om året, har 4 st som jag varierar mellan 😁
 
Hatar att det blir s/m/l så fort det blir bygellöst! Jag vill också ha bygellöst! Kör nu på sport-bhar där det iaf är möjligt att hitta i vanliga bh-storlekar (men även där blir det svårt). Önskar att jag kunde sy bhar själv. Kanske ska ta som projekt att lära mig...
Swegmarks Stars finns i vanliga storlekar. Brukar finnas på Lindex eller KappAhl att prova.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter att ha slitit på samma rid-/stalljacka i många, många år inser jag att den kommer att behöva bytas ut inom kort. Jag har tittat...
2
Svar
33
· Visningar
5 301
Senast: Mimmimamma
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 158
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp