BH med vinge

Zpunk

Trådstartare
Någon som provat sådan? Får just nu upp mycket reklam från Miss Mary som har en sådan modell och är lite sugen på att testa. Är så trött på att ha så mycket loose fit-kläder för att jag är så obekväm med min kropp just nu.
 
Du kanske skulle få mer svar om du gav exempel på modell?
Jag googlade bh med vinge och blev inte så mycket klokare om vad som menas. Fick ganska vitt skiljande träffar..

Edit: Du menar nog sidvinge?
Jag tänker att antingen är den hård och obekväm eller inte så effektiv?
Fluffet lär väl dessutom hamna utanför vingen bara?
Har dock inte provat 😅
 
Du kanske skulle få mer svar om du gav exempel på modell?
Jag googlade bh med vinge och blev inte så mycket klokare om vad som menas. Fick ganska vitt skiljande träffar..

Edit: Du menar nog sidvinge?
Jag tänker att antingen är den hård och obekväm eller inte så effektiv?
Fluffet lär väl dessutom hamna utanför vingen bara?
Har dock inte provat 😅
Ja, men jag tänkte att ”sid-” inte var så viktigt för förståelsen, my bad.

Jag tänker att det lär släta ut fluffet mer? Typ som breda kanter/sidor på trosor gör, inte lika mycket ”muffins” som på de med smalare sidor?
 
Ja, men jag tänkte att ”sid-” inte var så viktigt för förståelsen, my bad.

Jag tänker att det lär släta ut fluffet mer? Typ som breda kanter/sidor på trosor gör, inte lika mycket ”muffins” som på de med smalare sidor?
Jag vet ju inte vad du har för bhar från början, men jag tycker de flesta av mina är ganska breda där ändå och har svårt att se att denna vingen skulle hjälpa mig.
Om du brukar ha sådana som är smala gör det säkert skillnad, men det skulle kansle en "allmänt bred" bh-modell också göra.
Fundera på hur mycket plats har du för fluff mellan bh och armhåla i dagsläget och vad lite extra tryck där skulle göra skillnad. Eller bara köp en och testa. 😇
 
Var tvungen att googla aldrig hört talas om. deras reklam om att det håller in Fluffet 😂 Om det fungerar är det ju bra.
 
En passande bh fungerar nog bättre än extra detaljer. Många har fel storlek/modell på sina bh-ar
Halvt kl

Håller med! I mina bh-ar börjar kupan där boobsen börjar, dvs strax under armhålan.
Om man har ”fluff” där så är det där brösten börjar, inte framför.


@Zpunk
Kollade på missmary men hittade inget när jag sökte på vinge.
Mina har fyrdelade kupor med en del som går från nederdelen på utsidan upp till axelbandet. Det kanske är en slags vinge?
 
Halvt kl

Håller med! I mina bh-ar börjar kupan där boobsen börjar, dvs strax under armhålan.
Om man har ”fluff” där så är det där brösten börjar, inte framför.


@Zpunk
Kollade på missmary men hittade inget när jag sökte på vinge.
Mina har fyrdelade kupor med en del som går från nederdelen på utsidan upp till axelbandet. Det kanske är en slags vinge?
Har du provat söka på sidvinge?
 
Sant. Men det blir lik förbannat fluff av ett tajt band. I alla fall om man har fluff som inte är bröstvävnad. Sätt en gummisnodd runt en marshmallow så ser du vad jag menar.
Jo, samtidigt är det många som kompenserar med för stort band när kupan är för liten. Så bandet går runt brösten istället för runt bröstkorgen. I slutändan behöver det inte betyda att bandet faktiskt blir tajtare.
 
Fast det där snacket om att behån ska passa brukar ju oftast handla om att bandet ska vara mindre storlek och kupan större. Tajtare band pressar ut mer fluff.
Nja man ska ha en modell som passar också. Så att hela bröstet får plats i kupan. (Alla bröst ser olika ut och exakt samma storlek behöver inte passa i samma modell eftersom bröstformen kan variera)
Oftast så kan man börja med att kolla över omkrets och kupstorlek eftersom många har för stort runt om och för liten kupa. Men om man har korrekt där så får man kolla på olika modeller. Det finns ju rätt många olika.
 

Bifogade filer

  • E80E4176-55F1-41E1-AC65-74FCFE5138B5.jpeg
    E80E4176-55F1-41E1-AC65-74FCFE5138B5.jpeg
    94,4 KB · Visningar: 124
Tack :bow:

Mitt fluff blir på ryggen, sjukt störande och jag hatar det. Tur jag har hyfsat små bröst så jag kan ha BHn så löst spänd det bara går för att slippa ryggfluffet... :meh:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
259
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
371
Senast: Trott
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 325
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp