Problematisk

Trådstartare
Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag använder till 99% bh-toppar (eller ibland inget alls om jag typ bara är hemma eller har tjock jacka på mig).
Men nu går vi ju mot varmare tider och det börjar bli dags att plocka fram tunnare tröjor, öppna ryggar, smala axelband och allt sånt där. Känner då att jag behöver uppdatera garderoben lite eftersom det jag har inte är speciellt vackert längre :o

Jag har mest såna som i modellen är som en vanlig sport-bh/topp, och såna som är som ett linne med smala axelband (fast med resår under brösten då naturligtvis). Helt vanliga, släta, i vanligt slätt bomullsaktikgt tyg (trikå?). Inget fel på modellen och så egentligen, men de gör ju verkligen ingenting för brösten. Döljer inget och formar inget. Och gör sig inte så bra under kläder heller...

Så därför önskar jag tips på vettiga bh-toppar till bra pris! Finns ju ett gäng olika på HM t.ex., men eftersom jag har rätt stora bröst så funkar inte vilken modell som helst heller utan den måste vara lite mer täckande. Skulle vilja prova en som är lite fodrad, men vet inte alls vilken modell som är bra att prova då?
Spets, mönstrade osv skulle också vara kul. Gärna fin i ryggen så den kan synas under kläder med öppen rygg.
Men viktigast av allt är bekvämlighet, pris, och smala axelband!
 
Har du testat vanlig bh utan byglar?
Jag använder numera bara en modell från Calvin Klein som är bygellös. Jättesköna!
Den modellen jag använder har dock rejäl vaddering och push, vet inte hur mkt du vill ha.

Calvin Klein Push Positive
 
Bh utan byglar? Jag har bara testat någon enstaka, men den är ju fodrad så inget synd igenom, har smala band och på mig med normal byst ger den även ett litet lyft och är så mycket mjukare och skönare än de flesta med byglar.
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 329
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 173
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp