Bukefalos 28 år!

Bichon Frisé,Frågor, Annons och valpar vid jul?

Y

Yellow_Dino

Kan man lägga in en sånhär annons eller borde jag ändra på den? Det är första hund-annonsen jag lägger in, så. Kan hundar få valpar vid jul?annonsen skulle då låta såhär:

Önskas köpa,Bichon Frisé valp.

Hej, Ska din Bichon Frisé ha valpar vid jul? Vi önskar köpa en Bichon valp, vaccinerad och ID-märkt, Fullt frisk. Till mindre utställningar och som familjehund. Gärna tik. Efter lättlärda föräldrar med gott lynne.
Hör av er till: Sara *********** tel. ****-***** eller**********


Har jag glömt något? Det är ju ett stort steg att skaffa valp och vi vill gärna få en lättlärd och trevlig hund. hur länge tar det innan hundar blir rumsrena? är det 5 månader? Kan man gå på agility med en Bichon Frisé? Hur gammal ska den då vara?
Kan ni snälla bukare hjälpa mig, med alla mina frågor, och hjälpa mig att få annonsen att låta bra? :crazy: Tack på förhand!
 
Sv: Bichon Frisé,Frågor, Annons och valpar vid jul?

Yellow_Dino skrev:
Ska din Bichon Frisé ha valpar vid jul?
Varför vill du ha den just vid jul? Själv tycker jag att det viktigaste är att man får tag i den valp man söker, inte nödvändigtvis NÄR den kommer till världen...

Yellow_Dino skrev:
Har jag glömt något?
Det är ju ett stort steg att skaffa valp och vi vill gärna få en lättlärd och trevlig hund. hur länge tar det innan hundar blir rumsrena?
Kan man gå på agility med en Bichon Frisé? Hur gammal ska den då vara?

Det är ju (som med alla levande varelser) högst individuellt hur och hur fort en valp utvecklas. Givetvis finns det vissa ras och könsskillnader bland hundar, men mycket beror på dig som ägare. Huvudsaken är väl att du som förstahundsägare går lite kurser med din hund och är öppen för andras råd. (fast om du inte var det kanske du inte skulle lägga trådar här... :idea: )
Man kan köra agility med de flesta hundar, men kanske med varierande framgång... :smirk: Jag tycker nog att hunden ska ha blivit 1½ år gammal innan den tränas i någon större utsträckning i agility, men det är klart att du kan introducera småhopp och att gå och balansera på saker även när valpen är mindre. Jag gör det i skogen på stockar och stenar och allt möjligt med min Boxer och det är bra för balanssinnet och bra träning för lilla skallen också! :D

/JES
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 368
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 639
Hundträning Hej, Under senaste år har det varit mycket annat så det har inte blivit mycket tid för träningen. Siri min sjuåriga tik är en väldigt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 519
Senast: Kiwiqueen
·
Kropp & Själ Ja som rubriken säger, vad längtar du till eller efter? Någon dröm som kanske är svår att uppnå som du ändå verkligen önskar eller saker...
2
Svar
37
· Visningar
2 685
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp