Bukefalos 28 år!

Bidde ingen hoppning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min väldigt försiktiga ridlärare tyckte inte det var någon bra idé när flera av hästarna stått hela påskhelgen.
Hon förstod inte riktigt själv vad hon tänkte när hon gjorde planeringen.
Så istället blev det "tagen bakdel" eller försök till sluta på långsidan beroende på nivå i ridningen.

Var uppsatt på Tant Nina igen, troligtvis med tanke på att det skulle hoppas. Jag fick lite tillsägelse i början om för långa tyglar, men jag blir lite "feg" och vill inte störa så hon surar ihop redan på framridningen.
Den här gången struntade jag helt i att driva i skritten under framridningen, hon fick liksom gå i det skritt-tempo hon kände för. Så snacka om min förvåning när hon bjöd på bra sen i traven? Tror jag har hittat något där :up:
Galoppen gick skit, mycket tack vara att en av mina ridkamrater red upp i rumpan på oss och tant grinade ihop totalt och jag tappade kontakten helt med henne.
Däremot gick övningen bara bättre och bättre ju längre lektionen red och mot slutet var hon riktigt riktigt trevlig och slutade tom kasta med huvudet, något hon gärna gör när det blir jobbigt.
Hade lätt kunnat rida en halvtimme till, så bra kändes det.

Nu är det teori nästa gång tyvärr och gången efter det hoppning. Funderar starkt på om det finns möjlighet ta en privatlektion på Tant, för att hitta lite fler knappar utan behöva rida med ögon i nacken så ingen kommer för nära. Min grupp har liiiite svårt med det där med avstånd :banghead:

Måste bara lägga in en bild på araben dottern har börjat rida. Ägaren är/har varit skadad och han har stått ett tag och dottern ska hjälpa till sätta igång honom. Hon säger han är helt annorlunda än något annat hon suttit på tidigare, väldigt glad och pigg och med lite glapp i stoppknappen ibland
Någon som vill gissa ålder på Vilda Valle :D

2015-03-28-2034_5517024addf2b346781e8fa5.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 617
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 216
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 321
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp