Bukefalos 28 år!

Bihåleinflammation?

emma74

Trådstartare
Min förkylning har nått värre dimensioner än någonsin tidigare och inser att jag nog har fått min första genomvidriga bihåleinflammation. Jag verkar inte ha feber men har ONT hela tiden. I natt vaknade jag halv 4 och hela huvudet/ansiktet/nacken var bara ren flammande smärta. Ligger på maxdos Alvedon redan och har provat Nasonex (med ngn extra sprejning) och Sinova Forte utan att det verkar hjälpa. "Sköljt" ur med vanlig saltlösningssprej innan jag tagit Nasonexen. Dricker mycket vätska. Har inte längre ont i halsen. Till bilden hör att jag drog ut en visdomstand i tisdags i förra veckan innan jag blev förkyld, det verkar ha läkt bra, men jag antar att det finns en risk att det ställt till med något.

Frågan är vad jag kan få för hjälp av VC (tänkte knata dit när de öppnar)? Kan de göra något som lindrar eller är det bortkastad tid?
 
Sv: Bihåleinflammation?

Min förkylning har nått värre dimensioner än någonsin tidigare och inser att jag nog har fått min första genomvidriga bihåleinflammation. Jag verkar inte ha feber men har ONT hela tiden. I natt vaknade jag halv 4 och hela huvudet/ansiktet/nacken var bara ren flammande smärta. Ligger på maxdos Alvedon redan och har provat Nasonex (med ngn extra sprejning) och Sinova Forte utan att det verkar hjälpa. "Sköljt" ur med vanlig saltlösningssprej innan jag tagit Nasonexen. Dricker mycket vätska. Har inte längre ont i halsen. Till bilden hör att jag drog ut en visdomstand i tisdags i förra veckan innan jag blev förkyld, det verkar ha läkt bra, men jag antar att det finns en risk att det ställt till med något.

Frågan är vad jag kan få för hjälp av VC (tänkte knata dit när de öppnar)? Kan de göra något som lindrar eller är det bortkastad tid?

Är det bihåleinflammation kan de ju skriva ut Rinexin åt dig. Det är effektivt, så fort jag anar lite förkylning eller hängighet tar jag full dos ett par dagar eller mer. Om inte, har jag snabbt lock för öronen och öroninflammation på det eftersom mina öron är känsliga.

Krya på dig!
 
Sv: Bihåleinflammation?

Man får slemlösande och i vissa fall även penicillin beroende på om det är bakteriellt eller inte.
Annars så är det skölja med koksaltlösning och varm vattenånga som kan lindra.
Du ska ligga på soffan/sängen med huvudet lite utanför kanten så att huvudet lutar lite neråt och låta koksaltlösningen verka en liten stund innan du sätter dig upp och försöker fräsa ut.

krya på dig! :)
 
Sv: Bihåleinflammation?

Prova näskanna!

Kombinerat med Rinexin och nasonex är jag frisk på ett nafs!
(har återkommande problem)
 
Sv: Bihåleinflammation?

ett lite udda tips, som brukar hjälpa mig när bihålorna bråkar - typ "zonterapi" eller nåt...
I ögonvrån, på näsroten, finns en punkt på varje sida som förmodligen ömmar ordentligt när du trycker där. Lägg ett lätt tryck på dessa punkter med fingertopparna och håll kvar tills det känns som att du inte längre trycker lika hårt. Gör det ett par gånger om dagen.
 
Sv: Bihåleinflammation?

Köp Sinova, finns på Apotek som receptfri medicin. Hjälper jättebra vid bihåleinflammation.
 
Sv: Bihåleinflammation?

kl:
Nu har jag varit på vårdcentralen och fått Rinexin som jag ska kombinera med Nasonexen, och om det inte är bättre på fredag skull jag komma tillbaka och få penicillin, träffade en mycket sympatisk och engagerad läkare.
 
Sv: Bihåleinflammation?

Sinova funkar bara om man börjar med det typ innan förkylningen brutit ut tycker jag, inte när man väl är sjuk..
 
Sv: Bihåleinflammation?

Du äter inget blodtunnande eller liknande? Rinexin är indraget i flera länder pga hjärnblödningar mm så är man ny på dessa så kan det va bra att ha nån som kollar till en då det (vad jag läst) så är det efter de första tabletterna problemen visar sig.
Ibland får jag riktigt hemska mardrömmar vid fulldos....
 
Sv: Bihåleinflammation?

Inget blodförtunnande, bara astmamediciner som inte skulle vara några problem att kombinera. Det var en yngre läkare jag träffade och han berättade att det fanns nya riktlinjer, bland annat så var han noga med att ta blodtrycket men det var lika väluppfostrat som vanligt... fast hjärnblödningar lät ju inte bra, hur länge efter första tabletterna behöver man vara vaksam?
 
Sv: Bihåleinflammation?

Min förkylning har nått värre dimensioner än någonsin tidigare och inser att jag nog har fått min första genomvidriga bihåleinflammation. Jag verkar inte ha feber men har ONT hela tiden. I natt vaknade jag halv 4 och hela huvudet/ansiktet/nacken var bara ren flammande smärta. Ligger på maxdos Alvedon redan och har provat Nasonex (med ngn extra sprejning) och Sinova Forte utan att det verkar hjälpa. "Sköljt" ur med vanlig saltlösningssprej innan jag tagit Nasonexen. Dricker mycket vätska. Har inte längre ont i halsen. Till bilden hör att jag drog ut en visdomstand i tisdags i förra veckan innan jag blev förkyld, det verkar ha läkt bra, men jag antar att det finns en risk att det ställt till med något.

Frågan är vad jag kan få för hjälp av VC (tänkte knata dit när de öppnar)? Kan de göra något som lindrar eller är det bortkastad tid?

golit fick en rätt kronisk för en massa år sen och den släppte inte förr än man spolat med spruta rakt in i bihålan (genom benet bakom näsan) och antibiotika.
 
Sv: Bihåleinflammation?

Jag har typ kronisk bihåleinflammation. Får det varje gång jag är förskyld. Riktigt hemskt är det! Har testat rinexin och det hjälper inte mig, dessutom mycket biverkningar i form av yrsel, illamående osv.

Jag får alltid penicillin utskrivet, och det hjälper på 1-2 dagar varenda ggn. Får olika sorter och har inte blivit immun hittils! :)
 
Sv: Bihåleinflammation?

Jag får alltid penicillin utskrivet, och det hjälper på 1-2 dagar varenda ggn. Får olika sorter och har inte blivit immun hittils! :)
Det är inte DU som blir resistent mot penicillin, utan bakterierna... :idea:

(sen kan samma verksamma substans ha flera olika namn beroende på tillverkare, t.ex Kåvepenin är samma sak som Tikacillin etc)
 
Sv: Bihåleinflammation?

När jag haft bihåleinflammation och varit hos öron,näsa, halsa doktorn så har jag fått utskriver kortisonnässprayet Nasonex och Rinexin tabletter. Har funkat superduper bra för mig. Inga biverningar. hjälper redan efter några dagar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Fick en kraftig förkylning förra lördagen och har sedan dess haft en hemsk spänningshuvudvärk som bara blivit värre för var dag. Till...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Insjunknade förra veckan, var på VC i torsdags och läkaren gav kåvepenin mot halsfluss. Var mycket sämre i lördags, halsen igensvullen...
2
Svar
29
· Visningar
18 951
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Ursäkta för ett förmodligen långt och virrigt inlägg. Jag skrev i höstas om att jag mådde dåligt psykiskt vilket en del av er kanske...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 924
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har sen.. vi kan säga runt årssikftet haft huvudvärk, i varierande styrka. Först var jag till läkare som tyckte lindrig...
Svar
13
· Visningar
2 899
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp