Bikini där rumpan syns?

Röd

Trådstartare
Detta mode med att man ska visa hela rumpan vad är det för något? Det måste vara det fulaste på länge? Vad tycker ni om strong bikini?

jag tycker de är hemska, jag vill inte se andras rumpor och jag vill inte visa min egen.
 
Ibland kommer jag på mig själv med att tänka att det vore så jäkla najs om alla bara kunde ha på sig vilka kläder de vill. Sen inser jag att det ju faktiskt är så på riktigt också. Den insikten har räddat min dag många gånger :up:
 
Ibland kommer jag på mig själv med att tänka att det vore så jäkla najs om alla bara kunde ha på sig vilka kläder de vill. Sen inser jag att det ju faktiskt är så på riktigt också. Den insikten har räddat min dag många gånger :up:

Absolut. Ett undantag dock; i affärer, särskilt livsmedelsaffärer ska man ha på sig något på överkroppen (män) och det inkluderar inte ett ärmlöst linne (eller bikinitopp) på sommaren när det är varmt och folk svettas. Eftersom jag är kort ser jag också gärna att folk inte har på sig ärmlöst linne i lokaltrafiken om det är trångt eftersom det just när det gäller män som är längre och inte rakar sig under armarna, min näsa är precis i linje med deras svettiga armhålor.
 
Varför ska jag bry mig och tycka och tänka vad andra klär sig i? Senast jag kikade så lever vi i ett fritt land där vi får klä oss som vi vill och som vi själva mår bra med.

Att visa lite extra skinka kan väll knappast vara så stötande?

Själv så brukar jag sola skinkorna här hemma på gården. Har en hel del bristningar över höfter och ner mot skinkorna som jag fick i början av graviditeten för 8 år sen, och jag känner mig faktist lite fräschare om dom får lite färg på sig.

Av samma anledning som ovan solar/badar jag dock inte i string bland andra människor, men känner mig mer bekväm (eller rättare sagt, lite mindre obekväm) bland andra människor om jag har lite färg på mig där också för hur det än är så täcker inte vanliga bikinitrosor allt heller, inte på mig iallafall! 😅
 
Detta mode med att man ska visa hela rumpan vad är det för något? Det måste vara det fulaste på länge? Vad tycker ni om strong bikini?

jag tycker de är hemska, jag vill inte se andras rumpor och jag vill inte visa min egen.

Du behöver inte visa din egen bara för att andra gör det.

Om någon vill ha en bikini som visar rumpan så kan du väl kolla bort. Jag ser dagligen saker jag inte gillar men jag ber inte folk gå och gömma sig pga det.
 
Absolut. Ett undantag dock; i affärer, särskilt livsmedelsaffärer ska man ha på sig något på överkroppen (män) och det inkluderar inte ett ärmlöst linne (eller bikinitopp) på sommaren när det är varmt och folk svettas. Eftersom jag är kort ser jag också gärna att folk inte har på sig ärmlöst linne i lokaltrafiken om det är trångt eftersom det just när det gäller män som är längre och inte rakar sig under armarna, min näsa är precis i linje med deras svettiga armhålor.
Nu menade jag inte riktigt tillfällen där det finns faktiska regler om klädsel utan att vi generellt har en frihet i detta landet där man får lov att bära vilka kläder man vill på rätt plats utan att diverse moralpolis ska komma och ha åsikter om ens val av kläder. Vill jag gå med stringbikini på en allmän badstrand så är det helt okej. Tycker man att det är snyggt får man lov att ha på sig det (med vissa undantag som sagt) oavsett vad omgivningen anser vara snyggt eller inte.

Ang vad folk har på sig på bussen så är min erfarenhet att om man stinker svett så stinker man svett oavsett om man har långärmad T-shirt eller linne, skillnaden är att omgivningen har större möjlighet att beskåda ens blöta armhåla om man står upp och håller i sig med armen högt iförd linne. Som medresenär får man helt enkelt göra sitt bästa för att inte trycka upp sin näsa i främmande personers armhålor. Visst skulle det vara trevligt om man slapp blöta armhålor i ansiktet, men samtidigt tar jag hellre det än att vi ska behöva ha en massa klädregler på offentliga transportmedel där alla som inte följer klädkoden ska avvisas från bussen av en stackars busschaufför som redan är försenad.
 
Sist jag var och badade var det en tjej som hade stringbikini, inget jag själv skulle använda då jag inte tycker det är snyggt personligen (har provat stringtrosor men de sitter ej snyggt på mig), men ändå strongt av henne att ha det. :up:
 
Detta mode med att man ska visa hela rumpan vad är det för något? Det måste vara det fulaste på länge? Vad tycker ni om strong bikini?

jag tycker de är hemska, jag vill inte se andras rumpor och jag vill inte visa min egen.
Bättre det än dessa badbyxor:

1622E128-902C-4BD1-9236-091AD970FA8F.jpeg
 

Liknande trådar

Samhälle Ni vet den funktionen där man antingen kan se om någon är grön, hur länge sen de var aktiva? Nyligen tycker jag det har förändrats och...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Keb71
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
239
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 939
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 967
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp