Bikini där rumpan syns?

Jag undviker dem. Men det är svårt att undgå helt. Dessutom var ursprungsfrågan i tråden en undran kring alla dessa bikinirumpor i string. (Gärna indragna så långt i skåran det bara går - min egen anm.) Och jag tycker det är lite märkligt att man i så stor utsträckning vill förneka att det rör sig om en kraftig sexuell signal, med allt vad det innebär. Inte minst när mycket unga tjejer, knappt tonåringar, annammat modet utan att alltid riktigt förstå den. Man vill också gärna mena, att vi behöver avsexualisera våra kroppar och bara se dem som "hud" - något jag själv tycker är både orimligt, omöjligt och inte ens önskvärt. Vi ÄR sexuella varelser och det är härligt och fantastiskt, men när kvinnor hela tiden använder (i det här fallet stjärten) sina sexuella signaler för att vinna likes och bekräftelse via bilder på sociala media och samtidigt inte låtsas om baktanken ... då tycker jag det är lite trist. Och tyvärr alltför typiskt.
Jag fattade inte att det handlade om internet utan tänkte att det var på stranden alla dessa strosade runt :laugh:
Folk får väl gå klädda hur de vill alltid retar det någon oavsett ;)
 
Jag fattade inte att det handlade om internet utan tänkte att det var på stranden alla dessa strosade runt :laugh:
Folk får väl gå klädda hur de vill alltid retar det någon oavsett ;)
Ffa sociala media men självklart också i verkliga livet. Och jag tror inte att det handlar om att reta någon utan om att få likes och bekräftelse i en värld där kvinnor i mycket hög grad värderas efter sexuell tillgänglighet. Om så bara visuell.
 
Jag är en av dem som tycker det är jättejobbigt när andra är "för nakna" i det offentliga rummet. Har egentligen inga problem med bara överkroppar (eller behåring) men skinkor och kön vill jag helst inte se på andra. Och nej, det handlar inte om att jag aktivt tittar, utan jag tycker det är jobbigt bara de är i blickfånget.

MEN

det är mitt problem. Inte andras. Man får lov att ha på sig vad man själv tycker är lämpligt (med vissa restriktioner angående hygien).
 
Ja den frågan ställer jag till dig eftersom du skrev till @Otherside att du inte förstod att det var på internet, trots att det var det hens inlägg handlade om som du svarat på och vi båda diskuterade ;)
Det var @Röd som startade tråden. Förstår bättre om det är sociala media som är det jobbiga.
Eftersom jag aldrig sett detta fenomen slog det mig inte utan jag tänkte mer -på stranden. Tror inte jag var ensam om det med tanke på andras svar?
Röd verkar inte vara så aktiv i tråden så svårt att veta.
När @Otherside skrev sitt ilägg tyckte jag det var en intressant input då jag aldrig sett det förut och ville veta mer men det kanske var dumt av mig. En öm tå som det tydligen verkar av någon märklig anledning.
 
Det var @Röd som startade tråden. Förstår bättre om det är sociala media som är det jobbiga.
Eftersom jag aldrig sett detta fenomen slog det mig inte utan jag tänkte mer -på stranden. Tror inte jag var ensam om det med tanke på andras svar?
Röd verkar inte vara så aktiv i tråden så svårt att veta.
När @Otherside skrev sitt ilägg tyckte jag det var en intressant input då jag aldrig sett det förut och ville veta mer men det kanske var dumt av mig. En öm tå som det tydligen verkar av någon märklig anledning.
Då förstår jag dina svar mer.
Vems ömma tå är det?
 
Det var @Röd som startade tråden. Förstår bättre om det är sociala media som är det jobbiga.
Eftersom jag aldrig sett detta fenomen slog det mig inte utan jag tänkte mer -på stranden. Tror inte jag var ensam om det med tanke på andras svar?
Röd verkar inte vara så aktiv i tråden så svårt att veta.
När @Otherside skrev sitt ilägg tyckte jag det var en intressant input då jag aldrig sett det förut och ville veta mer men det kanske var dumt av mig. En öm tå som det tydligen verkar av någon märklig anledning.
@Röd s fråga handlade ju om att visa rumpan i stringbikini och det modet som gäller just nu. Så jag tänker att det rör både strandliv och sociala media, de två flyter ihop anser jag. Och runda, putande stjärtar i string ÄR milt sagt inne och dominerande just nu. Tjejer åker utomlands för att operera stjärtförstoring (en del av dem dör under proceduren) och ingen influencer med självbevaresedrift utelämnar svankande, putande stjärtbilder ur sitt flöde. Där finns gränslöst med likes att hämta. Att det då, som många naivt tycks mena, bara rör sig om vanlig hud och vad är så speciellt med det, är att helt missa poängen i spelet. Det är inte bara hud, det är en (igen...) mycket stark sexuell signal som ger kvinnor bekräftelse och "likes" på ett sätt som jag tycker kan vara oroväckande ibland. Att kvinnor bedöms efter sin sexuella tillgänglighet - även om det är en visuell sådan.
 
Senast ändrad:
@Röd s fråga handlade ju om att visa rumpan i stringbikini och det modet som gäller just nu. Så jag tänker att det rör både strandliv och sociala media, de två flyter ihop anser jag. Och runda, putande stjärtar i string ÄR milt sagt inne och dominerande just nu. Tjejer åker utomlands för att operera stjärtförstoring (en del av dem dör under proceduren) och ingen influencer med självbevaresedrift utelämnar svankande, putande stjärtbilder ur sitt flöde. Där finns gränslöst med likes att hämta. Att då, som många naivt tycks mena, det bara rör sig om vanlig hud och vad är så speciellt med det, är att helt missa poängen i spelet. Det är inte bara hud, det är en (igen...) mycket stark sexuell signal som ger kvinnor bekräftelse och "likes" på ett sätt som jag tycker kan vara oroväckande ibland. Att kvinnor bedöms efter sin sexuella tillgänglighet - även om det är en visuell sådan.
Tack för förtydligandet!
 
Ja det undrar jag? Då jag inte får komma med mina reflektioner.
Det får du absolut! Jag ifrågasatte bara att du tyckte "varför kolla på såna bilder då om du har kritik mot dem", som att personer sitter och kollar på bilder som stör dem? Och att du inte reflekterar mer över hur de faktiskt kan komma upp i ens flöde ändå. Det är så sociala medier fungerar (och annonserna här på Buke!) och jag är förvånad att du helt missat det och tror att användare här har ömma tår.
 
Det får du absolut! Jag ifrågasatte bara att du tyckte "varför kolla på såna bilder då om du har kritik mot dem", som att personer sitter och kollar på bilder som stör dem? Och att du inte reflekterar mer över hur de faktiskt kan komma upp i ens flöde ändå. Det är så sociala medier fungerar (och annonserna här på Buke!) och jag är förvånad att du helt missat det och tror att användare här har ömma tår.
Jag är antik 🤷‍♀️
 
Jag undviker dem. Men det är svårt att undgå helt. Dessutom var ursprungsfrågan i tråden en undran kring alla dessa bikinirumpor i string. (Gärna indragna så långt i skåran det bara går - min egen anm.) Och jag tycker det är lite märkligt att man i så stor utsträckning vill förneka att det rör sig om en kraftig sexuell signal, med allt vad det innebär. Inte minst när mycket unga tjejer, knappt tonåringar, anammat modet utan att alltid riktigt förstå den. Man vill också gärna mena, att vi behöver avsexualisera våra kroppar och bara se dem som "hud" - något jag själv tycker är både orimligt, omöjligt och inte ens önskvärt. Vi ÄR sexuella varelser och det är härligt och fantastiskt, men när kvinnor hela tiden använder (i det här fallet stjärten) sina sexuella signaler för att vinna likes och bekräftelse via bilder på sociala media och samtidigt inte låtsas om baktanken ... då tycker jag det är lite trist. Och tyvärr alltför typiskt.
Ja modet är verkligen konstigt iår med bikinitrosor. Inte som de förra modellerna string som var ett snöre. Nu är det en stor trekant tyg som trycks in mellan skinkorna och dras upp i midjan ovanför höftbenen. 80-talets porrfantasi typ. Man ser tjejer på stranden som står och puttar in tyget i rumpan, ser märkligt ut faktiskt.
Jag tycker det är självförnekelse att påstå att det inte handlar om att få blickar och vara sexig. ”Det handlar om vad jag känner mig fin i” osv. Ja absolut men man känner sig ju fin i det som man tycker framhäver kroppen så som man tycker är snyggt och man hoppas ju att andra som ser en tycker man är snygg.
Om dessa tjejer tex visste att folk som ser dem tänker på celluliter och dallriga rumpor (få ser ut som bloggbilderna som länkades), då tror inte jag att de skulle fortsätta bära det plagget för då skulle de känna sig fula oavsett om de själv tyckte det var fint.
Precis som med plastikkirurgi, ingen skulle operera sig ”för sin egen skull” om det inte vore så att man ser en massa ideal som man vill efterlikna för att andra ska finna en attraktiv. Det finns ingen eremit som önskar sig tjockare läppar, liksom.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 869
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Inser att inför sommaren behöver jag köpa en ny bikini. Min är gammal som gatan. Jag verkligen avskyr strandliv och att gå i bikini öht...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 556
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
2 916
Senast: Sel
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp