Bikini där rumpan syns?

Kan inte låta bli att associera till den motsatta diskussionen. Folk har verkligen åsikter om varenda liten grej... Rumpan ute till allmän beskådan eller kroppen täckt - det är fanemej fel vad man än gör som kvinna.


https://www.expressen.se/kvallspost...4V0aZihcsLcZRWCtdmaUUsWvw9WfiTKyAeOkkYvudT-yc

"I ett inlägg på Facebook hängdes en kvinna i burkini och hennes man ut på bild när de badade i Sverige.
Kommentarerna om ”tält”, ”häxa” och ”IS” fick Zainab Zarakit, 23, att reagera.
– Ska man stötta kvinnor ska man stötta alla kvinnor, även täckta, annars är det hyckleri. Hur befriar du mig genom att kalla mig häxa?"


Visa bifogad fil 53788
Var på väg att skriva ett liknande inlägg. Den här diskussionen är just anledningen till varför jag aldrig någonsin badar offentligt trots att jag längtar efter att göra det! Som fet och ful kvittar det vad jag tar på mig eller inte tar på mig- åsikter finns det gott om. Hade jag sytt mig något heltäckande som gjorde att man inte kunde se mitt fett så skulle folk gnälla över det och går jag i baddräkt så har folk åsikter om tjockisar på badstränder. Gud nåde om fetknoppar har bikini, då trillar världen ner i skallen på förståsigpåarna som inte har nåt annat än att glo på folk på stranden.
Bättre att sitta inne i värmen och duscha då och då så förnärmar man ingen annan än hunden, katten och hamstern! Och de kan då verkligen inte bry sig mindre om vad eller ens om jag har något på mig eller hur jag ser ut.
Människor är inte kloka nånstans, känner jag.
 
Om vi ska snacka influensers tycker jag att det är kanon att fler typer av kroppar visas idag jämfört med bara för några år sedan. Ser hellre kurviga/större tjejer som putar med röven i string än anorektiska heroin-chic-modeller helt ärligt. Sen kan jag fnissa lite sådär ala pensionär åt kidsens poser och hade väl personligen inte dragit på mig en 80-tals string men samtidigt lite befriande ändå att folk bara KÖR!
Och att vi äldre förfasar oss över ”dagens ungdom” är väl knappast något nytt under solen ;)
 
Apropå det, behövde nya trosor, varför kan man inte hitta högre/mellanhöga i flerpack utan det är bara string och brasilian?
 
För då slipper en närmare granska sina egna brister och tillkortakommande?

Blir ju en djupare diskussion, men jag upplever att den som anser sig dömd (av sig själv och/eller annan) verkar mer benägen att döma andra.

Vad hände där, jag skrev inte det citatet du svarade på 🤔
 
@Röd s fråga handlade ju om att visa rumpan i stringbikini och det modet som gäller just nu. Så jag tänker att det rör både strandliv och sociala media, de två flyter ihop anser jag. Och runda, putande stjärtar i string ÄR milt sagt inne och dominerande just nu. Tjejer åker utomlands för att operera stjärtförstoring (en del av dem dör under proceduren) och ingen influencer med självbevaresedrift utelämnar svankande, putande stjärtbilder ur sitt flöde. Där finns gränslöst med likes att hämta. Att det då, som många naivt tycks mena, bara rör sig om vanlig hud och vad är så speciellt med det, är att helt missa poängen i spelet. Det är inte bara hud, det är en (igen...) mycket stark sexuell signal som ger kvinnor bekräftelse och "likes" på ett sätt som jag tycker kan vara oroväckande ibland. Att kvinnor bedöms efter sin sexuella tillgänglighet - även om det är en visuell sådan.

Jag såg ett TV program häromsistens som bland annat handlade om en svensk tjej(och hennes snubbe) som levde på att sälja bilder på hennes rumpa. Hon verkade jättevanlig men hade tydligen en röv som kunde inbringa så mycket stålar att ingen av dom behövde ett vanligt jobb. Jag tror inte bilderna var så väldigt avklädda ens ändå så var de såklart sexualiserade så mycket det gick att visa på vnligt TV
 
Blir både provocerad och trött av uttalanden som här i tråden om att armhålor med hår är ovårdade och ofräsha. Checka av ert privilegie för fan!
Men hårlöst är lättare att hålla rent, det måste du väl ändå medge?
Som kortare hår är lättare att tvätta.

Jag får för egen del så stora tofsar under armarna att de tar emot när jag skall fälla ner armarna. Raka är liksom den enda rimliga lösningen. Det blir inte hanterbart.
 
Men hårlöst är lättare att hålla rent, det måste du väl ändå medge?
Som kortare hår är lättare att tvätta.

Jag får för egen del så stora tofsar under armarna att de tar emot när jag skall fälla ner armarna. Raka är liksom den enda rimliga lösningen. Det blir inte hanterbart.
Nej, jag håller inte med. Det finns väl ett antal studier som visar att det inte stämmer, dessutom.
 
Men hårlöst är lättare att hålla rent, det måste du väl ändå medge?
Som kortare hår är lättare att tvätta.

Jag får för egen del så stora tofsar under armarna att de tar emot när jag skall fälla ner armarna. Raka är liksom den enda rimliga lösningen. Det blir inte hanterbart.
Vad är det som är lättare med hårlöst?
Hårigt: Tvål, vatten, deo. Klart.
Rakat: Tvål, vatten, deo. Klart.

Jämförelsen med kort hår hade möjligtvis hållit om en stått och grejat med schampo, balsam och en och annan inpackning under armarna. Jag har personligen lite svårt att tro att det är vanligt bland behårade, själv gör jag det inte.
 
Jag orkar inte råka mig längre, är glad att jag ens orkar duscha. I början skämdes jag för mina orakade ben, att jag var lat som inte orkade ta hand om mig.
Men nu har jag vant mig.

Tycker iofs det är attraktivt med orakade tjejer, men inte på mig själv.
 
Bara för att förtydliga, jag bryr mig inte ett dugg om någon är rakad någonstans, men tycker helt klart att det är ohygieniskt att gå omkring och svettas i en livsmedelsaffär vilket gäller både män och kvinnor med bikinitopp/bar på överkroppen/ärmlöst linne eftersom det ger risk för svettdroppar.

Vad gäller lokaltrafik gör jag ingen skillnad på män och kvinnor som rakar eller inte rakar sig under armarna eller om de har deodorant eller inte, jag är kort och det är inte roligt att ha någons armhåla i näsan men förstår mycket väl att jag inte kan eller ska styra det.
 
Vill inflika att jag rakar mig under armarna för att jag, personligen, upplever att jag luktar mindre då. Tänker mig att med mindre hår finns det mindre plats för bakterier att gro. Jag tror dock inte att det är på den nivån att någon annan skulle märka någon skillnad, det är ju inte som att folk går runt och sniffar mig i armhålorna precis. Det är bara för mig själv jag gör det. Och likaså har jag aldrig märkt någon skillnad på andra i hur mycket de luktar beroende på om de är rakade eller ej. Så många andra faktorer spelar in istället.

Sen är jag av den åsikten att det är lite väl mycket fixering på luktfritt och fräscht. Såklart är hygien viktigt men tycker ändå inte att det är rimligt att förvänta sig att alla ska vara luktfria på t.ex. en het sommardag eller om de måste ta kollektivtrafik hem från träningen. Skillnad på lite svettlukt och ren stank, liksom. Och då är jag väldigt känslig för dofter i allmänhet, men tror att det sitter väldigt mycket i kultur och psykologi hur vi uppfattar dofter/lukter runt om oss.
 
Vad är det som är lättare med hårlöst?
Hårigt: Tvål, vatten, deo. Klart.
Rakat: Tvål, vatten, deo. Klart.
Det blir ju mindre att tvätta.
Hår ger massor av yta för smuts och lukt att sitta på.
Dessutom kan hårstråna klibba ihop och hålla kvar massor av sörja.

Vid rakad armhåla så hamnar allt svett i kläderna. Byte till ren t-shirt avlägsnar smutsen och vätan. Praktiskt när man blir svettig utan möjlighet att duscha. Med hårtofs så sitter det kvar i tofsen.

Men helt ärligt så är det ju en del pyssel med själva rakandet. Jag rakar mina armhålor minst 2ggr i veckan. Det växer som attan.
 
Jag rakar benen :
Det har jag aldrig gjort, och mina ben har varit redigt håriga.
På vintern fick jag en redig päls som faktiskt öossnade om det blev en varm sommar.
Nu efter klimakteriet så verkar den pälsen ha ramlat av för gott.

Min yngsta son är helt pälsbeklädd på sina ben. Jag skulle förstå om han rakade på sommaren för värmens skull. På vintern så behöver han inga långkalsonger.
 
Nej, jag håller inte med. Det finns väl ett antal studier som visar att det inte stämmer, dessutom.
Jag lyckas då i varje fall hålla mig renare om jag rakar mina armhålor.
Om det inte hade varit något som märktes så hade jag faktiskt skippat det där rakandet. Det är ett himla pyssel och jag är egentligen för lat för det.

Men det är nog olika på person om det blir ett problem med tofsen eller ej. På mig så blir tofsarna som stora marsvin. Det är litet opaktiskt.
På min sambo är de bara som en liten tuss. Den är så liten att den liksom inte gör någon skillnad.
 

Liknande trådar

Samhälle Ni vet den funktionen där man antingen kan se om någon är grön, hur länge sen de var aktiva? Nyligen tycker jag det har förändrats och...
Svar
8
· Visningar
662
Senast: _Elly_
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 966
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 022
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp