Bikini där rumpan syns?

Tvärtom förstår jag att det tar mer tid om man har marsvin i armhålorna. Men det tar inte bort behovet av att utrota den här synen på kroppsbehåring som ofräscht.
På mig så blir det ofräscht även om det inte blir det på andra. De stora marsvinen luktar kattpiss på nolltid medan rakad armhåla klarar sig i flera dagar. Detta innebär att om jag rakar armhålorna så hinner jag med att duscha ofta nog för att aldrig lukta illa. Men med marsvinen så fungerar det inte.
Det är ju olika från person till person.
 
Har inte de flesta kvinnor udda samlingar av trosor, som de inte direkt erkänner att de har? Vi
Jag har olika sorters trosor till olika saker.
Allt från string till mormors-trosor.
Vad som passar beror ju på vilka kläder som jag skall ha och vad jag skall göra.
 
Det skjuter ju bara upp problemet.
En tvättmaskin löser det för evigt.
Skulle gärna ha en egen tvättmaskin. HV sa när jag flyttade in för strax över tre år sedan att det tio år tidigare var nyrenoverade badrum så han ville vänta med att renovera om dem om då tio år (en bit av hallen skulle då bli badrum där maskinerna ska stå). Så sju år kvar.... Fast jag hoppas han inte är lika seg med det som att dra in ny elledning i taket i vardagsrummet (tre år i september, väntar ännu...) och köpa ny spis ( tre år... väntar ännu). :angel: För då blir det nog 12 år jag får vänta till på tvättmaskin!
 
Har inte de flesta kvinnor udda samlingar av trosor, som de inte direkt erkänner att de har? Vi tittar ju inte i varandras troslådor direkt. Jag slår vad om att gruppen med udda trosor är större än gruppen med matchande bh till vart enda par de äger. Det är bara något män tror att kvinnor har.... Jag har några som matchar. Behöver man till varje par?
Jag har 90% herrboxers och äger inga överdelar 😁 Särbon däremot har en enorm samling av olika modeller, färger och tyger...
 
Jag har olika sorters trosor till olika saker.
Allt från string till mormors-trosor.
Vad som passar beror ju på vilka kläder som jag skall ha och vad jag skall göra.
Jo, det är så jag tänker!
Men varför heter det mormorstrosor? För att de är bekväma...? Eller blommiga som mormors gardiner ?
 
Men vad är det då som är udda i din samling? :D Olika sorter, material, mönster och utformning känns också normalt, man tar det som den gången känns bäst liksom, så tänker jag i alla fall, som visserligen inte äger ett enda par stringtrosor och aldrig gjort. Men annars är det en salig blandning. Senaste 5 paren köpte sonen (japp, bra med blivande snart 17 åringar som ändå ska köpa boxer till sig själv:angel:) åt mig på Lidl, inte bästa kvaliteten, men det är ju "bara" trosor, känns som trosor ändå slits rätt fort.

Jag hade lila trosor med Mimmi Pigg på framsidan, trosor med björnar, rosa och blåa elefanter (nej skojar inte) polkagrisar, i alla möjliga material också även om jag föredrar bomull eftersom det känns fräschast, särskilt när de tvättas några gånger. Olika utformningar också förutom string och brasilian :grin: har ibland förundrats hur så lite tyg kan kosta så mycket. Känns onödigt att lägga så mycket pengar på trosor som jag ändå slänger efter x antal tvättar. Ungefär som med strumpbyxor där jag givit upp att köpa svindyra som sedan maskar sig direkt.
 
Jag har 90% herrboxers och äger inga överdelar 😁 Särbon däremot har en enorm samling av olika modeller, färger och tyger...
Herrboxers är oerhört bekväma. De ingår en hög sådana i min garderob.
Med åren så har jag blivit tvungen att bära bh. Med ökad vikt och jordens dragningskraft så måste brösten hållas ordning på, annars så far de omkring så förfärligt.
 
Det är väl för att gamla tanter brukar ha sådana.
Tydligen inte bara, jag undrar hur många yngre som har sådana, men som inte skulle säga det allt för högt? Man pratar inte ofta om sina underkläder. Eller skyltar med dem.
Man väljer ju vad man tar på sig när man går hemifrån tex till jobbet och har ett jobb man måste byta om på, kanske vill man inte skylta med trosor med rosa och blå elefanter eller med mormorstrosor, vilket man inte annars skulle ha problem med att använda om ingen såg.

Vad var det jag fick lära mig som lite för övrigt... alltid ren, alltid hela kläder, alltid rena och hela trosor. Ifall något händer och man hamnar på typ sjukhus.... Hoppas inget händer de gånger jag glömt boka tvättid och tar reservarna sista dagen!
 
På mig så blir det ofräscht även om det inte blir det på andra. De stora marsvinen luktar kattpiss på nolltid medan rakad armhåla klarar sig i flera dagar. Detta innebär att om jag rakar armhålorna så hinner jag med att duscha ofta nog för att aldrig lukta illa. Men med marsvinen så fungerar det inte.
Det är ju olika från person till person.
Samna för mig, lukten fastnar i håret. Märkligt att det kan vara så olika från person till person.
 
@gul_zebra och @Migo
Här är en läkares syn på saken.
F.ö. är tjejens lilla tofs i en annan liga än mina marsvin.
Den kan nog inte spela någon som helst roll i sammanhanget.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5015765
Det var ju en lustig kommentar av läkaren. Numera vet man ju att blindtarmen visst har en uppgift och att den bara ska tas bort om det verkligen verkligen behövs. https://www.lu.se/article/blindtarm...nforsvar-och-utveckling-av-parkinsons-sjukdom
 
Har inte de flesta kvinnor udda samlingar av trosor, som de inte direkt erkänner att de har? Vi tittar ju inte i varandras troslådor direkt. Jag slår vad om att gruppen med udda trosor är större än gruppen med matchande bh till vart enda par de äger. Det är bara något män tror att kvinnor har.... Jag har några som matchar. Behöver man till varje par?

Jag har en bh som "på riktigt" har ett par matchande trosor. Den uppsättningen har jag använt typ två gånger. Sen har jag en bh som har ett par trosor som är i exakt samma nyans och därför matchar, men som egentligen inte "är ett set".
Och så har jag löjliga mängder bh-toppar och sport-bhar som jag använder varje dag, och lika många extremt basic, tråkiga trosor (kanske är de mormorstrosor? Vet faktiskt inte vad som räknas dit) som är i princip de enda jag faktiskt använder. Men 90% eller nåt är antingen helt svarta eller helt vita, så särskilt blandat är det ju inte ändå :p
 
Har inte de flesta kvinnor udda samlingar av trosor, som de inte direkt erkänner att de har?

Förstår inte vad du menar med att kvinnor inte "erkänner" att de har trosor utan att ha en bh som matchar? Vem bryr sig om hur andras underklädesgarderob innehåller och vem ska man "erkänna" för liksom..

Jag använder ytterst sällan bh = har massor med diverse trosor, men de gånger som jag använder bh så matchar den alltid, utan undantag trosorna = Har ett helt gäng matchande bh'ar och trosor också. Dvs de matchande trosorna hör alltså inte till de "bh-lösa" trosorna. Tror inte det är speciellt ovanligt att ha både matchande set och enbart trosor.
 
Vad gäller armhålor och hygien så har jag själv märkt att jag lättare luktar svett när håret är långt. Ser ingen anledning att raka mig för det, utan löser det genom att klippa det kort, nån gång varannan månad räcker. Känner mig fräschare men slipper ideliget rakande, stickig stubb, deohudirritation och känslan av att svetten rinner fritt.
 
Skulle gärna ha en egen tvättmaskin. HV sa när jag flyttade in för strax över tre år sedan att det tio år tidigare var nyrenoverade badrum så han ville vänta med att renovera om dem om då tio år (en bit av hallen skulle då bli badrum där maskinerna ska stå). Så sju år kvar.... Fast jag hoppas han inte är lika seg med det som att dra in ny elledning i taket i vardagsrummet (tre år i september, väntar ännu...) och köpa ny spis ( tre år... väntar ännu). :angel: För då blir det nog 12 år jag får vänta till på tvättmaskin!
Kanske läge och påminna HV om allt det där.
 
Har inte de flesta kvinnor udda samlingar av trosor, som de inte direkt erkänner att de har? Vi tittar ju inte i varandras troslådor direkt. Jag slår vad om att gruppen med udda trosor är större än gruppen med matchande bh till vart enda par de äger. Det är bara något män tror att kvinnor har.... Jag har några som matchar. Behöver man till varje par?
Jag köper helst "dyra och fina" bh-ar. De tillhörande trosorna kostar alltid mer per st än vad ett flerpack trosor på tex HM kostar. Jag är snål :D Tycker dock att enkla, svarta trosor passar till i princip allt. Mitt enda problem nu är att favoritmodellen på trosor slutat tillverkas. Försöker fortfarande hitta något bekvämt alternativ, helst innan alla i garderoben är för utslitna för att användas...
 
Jo, det är så jag tänker!
Men varför heter det mormorstrosor? För att de är bekväma...? Eller blommiga som mormors gardiner ?
Jag tror det är för att de samlar upp den sladdriga huden på magen som kommer efter barnafödande och ålder. Jag som aldrig förlika mig med min russinmage är rätt glad över att det finns bikinitrosor med hög midja numera när man vill vara halvnaken offentligt (är fortfarande ogenerad där det är meningen att man ska vara helt naken. Det känns som om sådana miljöer alltid är öppnare när det gäller kroppsliga skavanker, oavsett om det är duschen i omklädningsrummet eller mer unisex varianter).
 

Liknande trådar

Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
214
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 872
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 731
Senast: BornAgain
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp