Bukefalos 28 år!

Bil med panoramatak

Inte_Ung

Trådstartare
Varför då?
Vad har man det till?
Min bil har glastak.
Det följde liksom med i konceptet.
Jag ville ha de övriga egenskaperna hos bilen och den görs bara med glastak.
Så nu undrar jag ju om det är användbart på något vis?
 
Varför då?
Vad har man det till?
Min bil har glastak.
Det följde liksom med i konceptet.
Jag ville ha de övriga egenskaperna hos bilen och den görs bara med glastak.
Så nu undrar jag ju om det är användbart på något vis?

Det blir ju betydligt ljusare i bilen, den känns större och luftigare. Nackdelar är att det blir varmare på sommaren än i en vanlig bil, trots att man har dragit för. Inget problem när man kör men upplever att den snabbt blir varmare än andra bilar när den stått parkerad.
Vid skador i glaset kan det bli riktigt dyrt att laga. Nu har jag sluppit det, och stenskott på taket är ju inte så vanliga men det händer väl det också.
 
Någon direkt nytta har jag inte kommit på, men jag gillar det! Uppskattar att det blir ljusare inne i bilen och att man får en fin sikt ut, även från baksätet.

Fast jag kör ganska mycket med fördraget tak också, åtminstone när det är mörkt. Kanske eventuellt möjligtvis för att jag har sett fler skräckfilmer än vad som har varit nyttigt för mig.
 
Varför då?
Vad har man det till?
Min bil har glastak.
Det följde liksom med i konceptet.
Jag ville ha de övriga egenskaperna hos bilen och den görs bara med glastak.
Så nu undrar jag ju om det är användbart på något vis?
Det är nog användbart när du säljer bilen?
Bilar med panoramatak brukar vara eftertraktade.
När vi var i Norge så var det trevligt med glastak, Man fick en annan känsla för naturen i fjordarna.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 353
Senast: Snubbelfot
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Smoothi
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 047
Senast: Wille
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 467
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp