Bil som får dra över 2 ton

Centaur

Trådstartare
Vad finns det för bra bilar som får dra över 2 ton på BE kort?
Gärna suv och måste vara 4wd, diesel samt bra kvalitet och hållbarhet. Ej amerikansk, ej Mercedes.

Släpet har totalvikt på 2400 kg men om jag uppfattat det rätt så är det den faktiska vikten som gäller på BE?
 
Jag har en KIA Sorrento, den får dra 2600 kg. Nu har jag bara haft min ett par år (köpt begagnad) så kvaliteten kan jag inte uttala mig om men den är trevlig att köra, speciellt med släp!
 
Spontant tänker jag på BMW X3 eller VW Tiguan om man vill ha en mindre bil som ändå får dra hyfsat mycket och dessutom verkar göra det rätt bra. Annars de större varianterna X5 eller Touareg, men dom verkar dyra i drift, eller Audi A6/nån av Q-varianterna.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 972
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 437
Senast: iNHALE
·
Fordon Jag behöver en ny bil. Initialt var planen att helt sonika köpa en 4wd suv som även får dra. Fastnade för Honda crv. Men de försvinner...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 539
Senast: sjoberga
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 039
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp