Bila i amerikanska södern.

Karro-Lina

Trådstartare
Jag och min sambo ska åka till USA i september. Vi kommer, efter lite solsemester, att landa i Dallas och har sedan 3 veckor på oss att köra till Florida. Nu önskar jag era bästa tips på städer, sevärdheter och precis allt annat som vi inte får missa utmed vägen.

Vi är generellt ganska mat- och vintokiga så det är en stor del av resan (och av livet som sådant om jag ska vara ärlig😃) för vår del.
I övrigt så vill vi både beta av lite klassiska turistgrejer men vill såklart väldigt gärna finna lite guldkorn utmed vägen. Vi har ännu ingen definitiv rutt eller tidsplan och har bilat ganska mycket i USA tidigare så vi räds inte att köra ganska långa sträckor vissa dagar då vi ser själva bilåkandet som en stor del av nöjet.

Det enda vi vet redan nu är att ett par dagar i New Orleans är givet samt lite tid i Nashville.

Så kära Buke, bomba på med härliga tips! Allt mottages med största tacksamhet😃.
 
Var i Florida tankte ni avsluta resan? Och vad ar ni intresserade av att se? Stader? Natur upplevelser? Det borde inte vara mer an nagra timmar's korande fran Nashville till Louisville KY med fullblods racing och Churchill Downs.
 
Absolut Cape Canaveral med Kennedy Space Center, men straxt norr om det ligger St. Augustine, den aldsta staden i USA, det ar en av mina favorit stallen. Om man ar intresserad av bilar och Nascar ligger Daytona emellan de tva ... och det ar mycket nara dar jag tanker tillbringa sommaren. :D
 

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Bonita4
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 671
Senast: Amk
·
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp