Bilbur för baksäte

fejt

Trådstartare
Jag behöver köpa bur till bilen och vill gärna ha en som kan fästas både i baksätet och i bagageutrymmet. Det är till en dvärgschnauzer som väger cirka 6 kg. Tips?
Glömde. Hundvakten har flyttat så jag letar efter nåt smidigt att flytta mellan bilar.
 
Jag har en artefex bur den är tillräckligt liten för att få plats i baksätet (dock har jag den inte där) men den går lätt att förankra i t
 
Jag behöver köpa bur till bilen och vill gärna ha en som kan fästas både i baksätet och i bagageutrymmet. Det är till en dvärgschnauzer som väger cirka 6 kg. Tips?
Glömde. Hundvakten har flyttat så jag letar efter nåt smidigt att flytta mellan bilar.
Jag har en Artfex small och en Mim Care2 till mina dvärgschnauzrar. Båda får plats i baksätet och kan förankras med bilbälte och lastremmar.
 
Jag har en Artfex small och en Mim Care2 till mina dvärgschnauzrar. Båda får plats i baksätet och kan förankras med bilbälte och lastremmar.
Tack för svar! Har kollat på mim-buren. Har jag förstått rätt om det är så att den finns i två storlekar? Har du isf den större?
 
Tack för svar! Har kollat på mim-buren. Har jag förstått rätt om det är så att den finns i två storlekar? Har du isf den större?
Ja den större, funkar om du har en liten dvärgschnauzer men inte om du har en stor. Max mankhöjd på hunden är 31 cm för den stora MIM-buren.
 
Jag måste åka och väga henne känner jag. Hon är en genomsnittlig tik storleksmässigt.
Det är inte vikten det går på utan mankhöjd. Jag har en som är 30 och en som är 31 cm och de passar bra i buren. De anses som små tikar. Sen har jag en som är mer normalstor på 34 cm och hon får inte plats i Mim Care2 men däremot i Artfex small (det får plats två i artfexen).
 
Det är inte vikten det går på utan mankhöjd. Jag har en som är 30 och en som är 31 cm och de passar bra i buren. De anses som små tikar. Sen har jag en som är mer normalstor på 34 cm och hon får inte plats i Mim Care2 men däremot i Artfex small (det får plats två i artfexen).
Aha! Lättare att mäta än att väga för min del 😊
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 334
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 503
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 037
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp