Bild på bebisen!

Sv: Bild på bebisen!

Åh! :love: De är ju så otroligt dunbolliga när de är sådär små. :D Gissar att du måste längta lite nu... :angel:

Jag ska faktiskt också och titta på en till kattunge nästa vecka. Om jag bestämmer mig för någon av dem så kommer vi få hem dem ungefär samtidigt! :)

/Erica
 
Sv: Bild på bebisen!

Han kommer från Olympus ragdoll i Halmstad! :)
Cheeserica: haha, du fick mersmak på katter eller ;) Blir det en till raggis då?
 
Sv: Bild på bebisen!

Jo, men det bestämde jag mig för nästan direkt - att jag skulle ha två alltså. Jag vill att de ska ha sällskap av varandra! Men man vill ju gärna hitta det man söker också, och helst inte få två köpeskillingar på samma lön för de är ju trots allt en slant att lägga ut. Fast jag har nog snart gjort av med lika mycket pengar på kattsaker som själva katten kostade... :o Det blir en himla massa pengar med försäkring och kattklubbar hit och dit, och ett stort klösträd :D och mat och sand och koppel och sele och snart utställningskostnader också. :eek:

Och självklart blir det en till raggis! :love: En brun bicolorhane är det jag letar efter. :)

/Erica
 
Sv: Bild på bebisen!

aah va mysigt! Tycker vi får ta och gå på någon utställning samtidigt så jag har någon mer man vet som ställer ut! Har du ställt ut förut?
 
Sv: Bild på bebisen!

Hör av er om ni ska ställa ut. Jag hjälper gärna till och ställer ju ändå på de flesta utställningar i närheten av Göteborg. Det är en riktigt söt liten dunboll, och hans pappa är en total charmknutte...
 
Sv: Bild på bebisen!

Icka skrev:
Har du ställt ut förut?
Nej, aldrig! :D Så att ta råd från mig är nog inte att rekommendera. ;) Tur att jag har min uppfödare som kan hjälpa mig med allt! Jag ska se till att ställa samtidigt som henne första gången så kan hon hjälpa mig. Så ta hjälp av Sassy du!

Någon av utställningsrävarna som vet förresten - hur ska man skriva på anmälningsblanketten om man är två ägare? Dvs mitt namn och uppfödarens, eftersom vi är delägare. Jag antar att jag inte behöver skriva bådas adresser, men kan jag skriva bådas namn? :confused:

/Erica
 
Sv: Bild på bebisen!

Åh, vad söt! :love: :love:
Förstår att du måste längta nu.
 
Sv: Bild på bebisen!

Sassy skrev:
Hör av er om ni ska ställa ut. Jag hjälper gärna till och ställer ju ändå på de flesta utställningar i närheten av Göteborg. Det är en riktigt söt liten dunboll, och hans pappa är en total charmknutte...

JAAA! :bump: Jättegärna! Skulle ju vara någon i varberg och någon i borås i augusti tyckte jag?!
 
Sv: Bild på bebisen!

Ohh vad söt, det var så länge sen mina 2 var bebisar så man har glömt hur bedårande de är! Om du ångrar dig så kan du alltid höra av dig!!
 
Sv: Bild på bebisen!

Cheeserica skrev:
Och självklart blir det en till raggis! :love: En brun bicolorhane är det jag letar efter. :)

Jaså, du har gått ifrån tabby till en bicolor nu? Jag kan inte klandra dig, bruna bicolors är verkligen otroligt vackra! Det är och förblir min favoritfärg på ragdoll, även om bruntabby är himla läckert det också. Själv önskar jag mig en lila ragdoll i framtiden, men det lär dröja... :(
 
Sv: Bild på bebisen!

På bananpiren i augusti, och i Varberg i augusti. I Borås är det SW, och dit måste man kvala innan (men det är en riktigt rolig utställning att titta på). Jag ska ställa ut Maja på någon av utställningarna i augusti, troligtvis i Varberg. Hon är kvalad till SW men jag tycker det är lite för stort för henne än så länge.

Ska ni ställa ut i höst är det dags att bli medlemmar i en kattklubb och anmäla till utställning snarast!
 
Sv: Bild på bebisen!

loveponies skrev:
Jaså, du har gått ifrån tabby till en bicolor nu? Jag kan inte klandra dig, bruna bicolors är verkligen otroligt vackra! Det är och förblir min favoritfärg på ragdoll, även om bruntabby är himla läckert det också. Själv önskar jag mig en lila ragdoll i framtiden, men det lär dröja... :(
Jo, det har jag. Fast egentligen är det fel att säga så för jag ville ha en brun bicolor redan från början! :love: Det var bara familjen som satte sig på tvären och ville ha en colorpoint. Men jag gillar ju även min blåing såklart! Och angående tabby så är de superfina de med (jo, särskilt bruntabby!) men det är bicolorteckningen som ligger mig närmast om hjärtat. Och det är ju inte jättevanligt med en tabbybicolor heller. ;) Men vem vet, det är mycket möjligt att det blir en tabby i framtiden också. :angel: Jag är tveksam till att familjen kommer vilja vara kattlösa sen när jag flyttar hemifrån. ;)

/Erica
 
Sv: Bild på bebisen!

Sassy skrev:
Ska ni ställa ut i höst är det dags att bli medlemmar i en kattklubb och anmäla till utställning snarast!

Jag kan inget om det här! Hur gör man! :confused: Vilken kattklubb ska man gå med i?
 
Sv: Bild på bebisen!

I Göteborg finns Ädelkatten och spinneriet som båda är aktiva klubbar med utställningar, gemensamma kurser osv. Det finns fler klubbar, men det är bara de två jag har riktig koll på. Har tyvärr inga länkar här (min dator har kraschat), men det går ju att googla. Man betalar bara in medlemsavgiften och skickar ett mail till sekretararen eller vem det nu är som är medlemsansvarig. Det kostar ett par hundra per år, men det beror på att prenumeration på förbundstidningen ingår också. Om ni ska vara medlemmar båda två brukar man bara betala någon hundralapp för den andra personen.

Så fort ni blivit medlemmar tar ni en anmälningsblankett (går att ladda ner från sveraks hemsida), fyller i den (läs sidorna om utställning, klasser osv på sveraks hemsida så blir det lättare), och skickar blanketten till eran klubbs utställningssekretarare. Utställningssekretaren skickar den vidare till klubben som arrangerar utställningen. Datum och inbjudningar till alla sverakutställningar finns också på sveraks hemsida.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: Milosari
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
Svar
17
· Visningar
474
Senast: Asko
·
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 23 och kommer att vara ensam med liten, pappan finns inte med i bilden vilket då blir naturligt att jag kommer åka...
2
Svar
22
· Visningar
1 635
Senast: Imogen
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 167
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp