Bild på välmusklad rygg?

Sv: Bild på välmusklad rygg?

det är ju inte min pålle... så exakt vågar jag inte svara... men han har blivit westernriden väldigt mycket... dock inte det senaste för numer är det dressyr som gäller igen.... :)
men vilka övningar som ligger bakom skulle jag också vilja veta ;)
jo och e-vitamin får han vet jag iaf :)
(lite luddigt ja men men förståeligt förhoppningsvis :p )
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

LillaMy84 skrev:
det är ju inte min pålle... så exakt vågar jag inte svara... men han har blivit westernriden väldigt mycket... dock inte det senaste för numer är det dressyr som gäller igen.... :)
men vilka övningar som ligger bakom skulle jag också vilja veta ;)
jo och e-vitamin får han vet jag iaf :)
(lite luddigt ja men men förståeligt förhoppningsvis :p )

haha ja e-vitamin ska min också börja få :D kanske kan fara och köpa idag till och med :)
det kan ju vara genetiskt också, vissa hästar är ju kraftiga och muskulösa av naturen.
ja, man önskar att det fanns övningar typ "snygga ryggfileér på två veckor" eller liknande. :d
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

måste erkänna att jag faktiskt också börjat ge e-vitamin igen :p
det finns ju massa såna program och "verktyg" för människor... undra om man inte ska starta sig nån liten affärsverksamhet ;)
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

LillaMy84 skrev:
måste erkänna att jag faktiskt också börjat ge e-vitamin igen :p
det finns ju massa såna program och "verktyg" för människor... undra om man inte ska starta sig nån liten affärsverksamhet ;)

ja, jag är på jakt efter VSL, ett e-vitamin preparat som tydlgn ska fungera *går på vad som helst* :p men om det kostar för mkt så blir det kraffts vanliga e-vitamin.
ja, vad smart! man skulle ju kunna tjäna en hel del pengar på det! :idea:
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

ja visst... nån typ abkin-equs-pro variant... haha hade vart nåt :p
billigt med e-vit e d ju inte nä... väldigt synd... men vad gör man itne för de små liven :p
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

LillaMy84 skrev:
ja visst... nån typ abkin-equs-pro variant... haha hade vart nåt :p
billigt med e-vit e d ju inte nä... väldigt synd... men vad gör man itne för de små liven :p


ja, tänk vad mkt pengar! och vilka fina hästar man skulle haft :d
näää. men jag lägger gärna ut pengar på min häst, är mkt mer nogrann med honom än med mig. han ska ha noga uträknad foderstat och bla bla och jag äter vad som helst (godis) och han ska stretchas och putsas, medan min enda stretchning är när jag sträcker mig efter godiset. :p
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Min häst så jag kan svara...

Jag har ridit en del i backar, mycket bomövningar, studshoppningar och ut i skogen - utanflr stiganra, slalom mellan träden och så.
Vidare så har han ridits som reininghäst, dvs massor med tempoväxlingar i galoppen på lös tygel och med väl undersatt bakdel. Från ökningar till samlade galopper på bara några steg och utan att hänga på bettet.
Nu rider vi dressyr, övergångar i mängder och så ja... e-vitaminer så klart :D

Men han har alltid vart ganska biffig, gick som hingst tills jag köpte och red in honom som femåring. Uppfödd på lösdrift...
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Jag kör V.S.L. evitamin i pulverform. ett mått om dagen i målet före eller efter ridning.
en styor burk kostar 400 kr i min tre hästar-butik men den räcker i ett halvår till en häst. Så dyrt tycker jag inte att den är...
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

V.S.L ska jag ta och köpa imorrn. :) Har blivit himla nyfiken på det.
Det du gör med din häst låter väldigt mkt som det jag gör med min, i allt det du skrev förutom det med reining. :p Men jag har nyss börjat med mitt arbete med honom efter 6 månaders vila så hoppas på stora förändringar när vi väl kommit igång. Och inget gör så susen för hela kroppen som att knata rätt ut i ligonriset och rida upp och ner och höger och vänster och kors och tvärs. :banana:

Hur tycker du att V.S.L funkar?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bild på välmusklad rygg?

*knapp*

Hittade två bilder, en från när jag precis köpt Owe och en från nu tidigare. Och här tycker jag man ser tydligt, att han är mer musklad kring manken och ryggen nu. Eller vad tycker ni?

Försommaren 2004.
DSCN0136.jpg


Nu i mars.
DSCN0471.jpg
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

jag är jättenöjd med hur mina hästar ser ut, sen hur de hade sett ut utan V.S.L. har jag ingen aning om eftersom de har ätit det i flera år!
Men med hjälp av V.S.L. så byggde även mitt gamla halvblodssto på 21 år muskler. Det talar till fördel!
Min brors travre har fått rund fin rygg och bakdel på bara några månader sedan han kom på stall och började jobbas med så sakteliga. Har fått V.S.L under hal tiden, ska se om jag hittar före och efter bilder på honom i alla fall...
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

OK, det låter ju bra! :) Ska och köpa det i slutet av veckan så får vi se. Kan ju aldrig skada. Sätt gärna upp före och efter bilder! :D


Här är förresten ryggbilder på min häst från idag. Vad tycks, alla?

Från sidan.
DSCN0577.jpg


Bild tagen bakifrån, konstig vinkel men det enda sättet att se ryggen uppifrån.
DSCN0579.jpg


Lite mer framifrån.
DSCN0580.jpg
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

*Gotlandsrusset* skrev:
då kan ju alla på bukefalos som säger att travhästar inte kan få ryggmuskler få en väldigt lång näsa(!) för mina älsklingar har jätte fina ryggmuskler om de ska se ut som på bilderna :) *glad*
Varför många säger att travare inte kan få ryggmuskler (har själv travare) är helt enkelt för att dom inte får det av travträning....

För (INTE ALLA) många travare måste man spänna upp med en uppkäk och den gör att deras huvud lyfts upp och dom kan omöjligt jobba i rätt form... Men en travare som ridhäst är ju inget anorlunda i ryggen än vilken häst som helst! Men har dom gått som travare länge så tar det ju tid att bygga om musklerna!

När jag började köra min häst utan uppkäk så föll uvudet nästan i backen! Det tog flera månader innan han lärde sig att bära upp sig själv och använda ryggen...
Han är en sådan häst som det inte går att som om han har ryggmuskler... Hans kropp är nämnligen i stort sett rund om man skulle skära lös en bit på mitten, han har ingen direkt stor manke och hans rygg är alldeles platt..
Skulle han ha utanpå liggande ryggmusklar skulle han se rent ut sagt hemsk ut!!! tänk er själva en cirkel som är 178cm runt om med två 15 cm breda knölar rakt upp! Det skulle se ganska roligt ut....
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Lord Owen skrev:
*knapp*

Hittade två bilder, en från när jag precis köpt Owe och en från nu tidigare. Och här tycker jag man ser tydligt, att han är mer musklad kring manken och ryggen nu. Eller vad tycker ni?

Försommaren 2004.
DSCN0136.jpg


Nu i mars.
DSCN0471.jpg

Han har JÄTTE MYCKET mera muskler runt manken! Snyggt!
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Mount Never Rest skrev:
Varför många säger att travare inte kan få ryggmuskler (har själv travare) är helt enkelt för att dom inte får det av travträning....

För (INTE ALLA) många travare måste man spänna upp med en uppkäk och den gör att deras huvud lyfts upp och dom kan omöjligt jobba i rätt form... Men en travare som ridhäst är ju inget anorlunda i ryggen än vilken häst som helst! Men har dom gått som travare länge så tar det ju tid att bygga om musklerna!

Jaså :confused: här i stallet har då alla travarna fina ryggmuskler. Att dom inte kan få det av travträning är en myt. Att man "måste" spänna upp dom med uppkäk är en myt. De allra flesta går utan uppkäk i träning, i alla fall på dom ställen jag jobbat. Undantaget färska unghästar och bråkstakar kanske. Det finns ju ett självändamål i att ha en häst som orkar bära sig själv, utan hjälp av ett uppkäk. De flesta går bara med uppkäk den korta tid de spenderar på bana i höga farter.
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Tack :)

Fast jag tror skuggorna gör lite sitt till på första bilden så det ser värre ut. Jämför med den nya bilden från idag lite högre upp också! :D
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Ja, bättre är det i alla fall! :) Funkar tydligen rätt bra att inte tvinga honom att krulla som de som hade honom förut gjorde. :angel:

Hoppas på ännu större förändring med ny sadel! :D

Hur tycker ni att ländmuskulaturen ser ut? Han har rätt lång länd så jag är mån om att den inte ska vara omusklad. :crazy:
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

anhe skrev:
Jaså :confused: här i stallet har då alla travarna fina ryggmuskler. Att dom inte kan få det av travträning är en myt. Att man "måste" spänna upp dom med uppkäk är en myt. De allra flesta går utan uppkäk i träning, i alla fall på dom ställen jag jobbat. Undantaget färska unghästar och bråkstakar kanske. Det finns ju ett självändamål i att ha en häst som orkar bära sig själv, utan hjälp av ett uppkäk. De flesta går bara med uppkäk den korta tid de spenderar på bana i höga farter.
Du var då den första som svamlar om det :devil:
Det finns väl ingen anledning för en travare att bära sig själv :devil: En uppkäk är perfekt så sliper man glp :devil:
Du måste ha jobbat på konstiga "ställen" jag har aldrig sett en travare utan uppkäk :smirk: Det är ju korkat :idea:
 

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
899
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
952
Senast: tott
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 834
Senast: cirkus
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp