Bild på välmusklad rygg?

Sv: Bild på välmusklad rygg?

anhe skrev:
Menar du allvar eller är du ironisk :confused:

Ja det undrar jag ocksa? Dar jag har jobbat hade man aldrig eller sallan uppkak pa langsamjobb, men daremot ofta (men inte alltid) pa snabbjobb och alltid i lopp.
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

milly skrev:
Vilken konstig vinkel på bilderna... svårt att avgöra. Det första jag tänkte på att den ser ut att va VÄLDIGT tjock!! Men det kanske bara är pga den konstiga vinkeln?

Svårt att avgöra om den är TJOCk eller har bra muskler..

Precis, det är få välmusklade hästar som faktiskt är feta, något att tänka på kanske. Hur många feta människor är välmusklade?? Blanda inte ihop fett och muskler det är vanliga än man tror.
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Lord Owen skrev:
OK, det låter ju bra! :) Ska och köpa det i slutet av veckan så får vi se. Kan ju aldrig skada. Sätt gärna upp före och efter bilder! :D


Här är förresten ryggbilder på min häst från idag. Vad tycks, alla?

Från sidan.
DSCN0577.jpg


Bild tagen bakifrån, konstig vinkel men det enda sättet att se ryggen uppifrån.
DSCN0579.jpg


Lite mer framifrån.
DSCN0580.jpg



Alltså din häst ser extremt fet ut när du tar bilderna sådär :eek: Kan du inte ta en bild lite längre ifrån så man får se hästen i helfigur.
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Nu såg jag bilderna på barocksidan och han är inte alls fet :D men på dom bilderna ser man oxå att han har en ganska svagt ländparti och behöver mkt mer muskler där.
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Rufsan. skrev:
Precis, det är få välmusklade hästar som faktiskt är feta, något att tänka på kanske. Hur många feta människor är välmusklade?? Blanda inte ihop fett och muskler det är vanliga än man tror.

Jamen hästen på bilderna är inte fet. Titta på bilderna från sidan. Det är hans revbensbåge som gör att han ser ut sådär uppifrån.
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Det finns hlfigur bilder i tråden också. Här är en till:
DSCN0571.jpg


Än en gång, han är inte fet. Nästan för tunn. Det är hans revbensbåge som gör att han ser ut sådär uppifrån och jag vet ingen annan vinkel som gör att man ser ryggen uppifrån??
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Rufsan. skrev:
Nu såg jag bilderna på barocksidan och han är inte alls fet :D men på dom bilderna ser man oxå att han har en ganska svagt ländparti och behöver mkt mer muskler där.


Bra. :D
Antar du bara säger att han har svagt längparti för att han har lång länd eller ser man på något annat sätt att den är svag? Hur ska jag bygga upp den? Klättring borde kanske hjälpa?
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

För (INTE ALLA) många travare måste man spänna upp med en uppkäk och den gör att deras huvud lyfts upp och dom kan omöjligt jobba i rätt form... Men en travare som ridhäst är ju inget anorlunda i ryggen än vilken häst som helst! Men har dom gått som travare länge så tar det ju tid att bygga om musklerna!
Travarna går oftast merd käk under inkörning som ettåringar och efter det när dom går snabbjobb på banan eller startar, vissa går ju utan även då......

När jag började köra min häst utan uppkäk så föll uvudet nästan i backen! Det tog flera månader innan han lärde sig att bära upp sig själv och använda ryggen...
Du menar att du satt hemma och körde med käk? eller körde du jobb på banan varje gång du körde honom?
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Tänkte att jag skulle passa på och fråga om en sak jag undrar, jag kan inget om trav så.. :D Vad är det för bra med att köra med käk, varför gör man det?
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Vad är V.S.L?? Tillskott? "Riktigt namn", pris, tillgång... Tack.
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Lord Owen skrev:
Bra. :D
Antar du bara säger att han har svagt längparti för att han har lång länd eller ser man på något annat sätt att den är svag? Hur ska jag bygga upp den? Klättring borde kanske hjälpa?

Du kan se att där fattas muskler och att länden är lite svankig, det har inget med att göra att länden är lång vilket jag inte heller tycker att den är, om du väntar på mitt kort på min tant skall du få se en överbyggd häst med lång rygg som har en välmusklad och stark ländrygg.

Något som hjälper till att bygga upp ländpartiet är att galoppera mycket ute i fältsits i ett bra tempo så¨hästen får jobba ordentligt i galoppen. helst i lite uppförsbacke, även klättring är skitbra för länden. Min långryggare har galloppat mycket då hon är ft häst.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Käken ska vara ett stöd för hästen, mestadels när den börjar bli trött. Käken ställs in efter hästens naturliga hållning i hög hastighet. Innan start kan den se kort ut o hästen springer i onaturlig form, det är det som alla negativa ser, men när hästen sträcker ut huvudet o halsen i den hållning den VILL springa sitter käkan där som ett stöd.

Sen finns det naturligtvis hästar som behöver gå med högre käk för att klara att springa. Egentligen kan man väl säga som så att ju bättre balans o styrka hästen har ju lättare har den för att springa i lägre form. Tittar man på elit-travarna så går de oftast med lite längre käk än de unga orutinerade hästarna.

Därför eftersträvas även i travet bra ryggmuskler o egen bärighet. Många travhästar ridtränas regelbundet just för detta o för humörets skull.

Hoppas du blev lite klokare :-)
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

Rufsan. skrev:
Du kan se att där fattas muskler och att länden är lite svankig, det har inget med att göra att länden är lång vilket jag inte heller tycker att den är, om du väntar på mitt kort på min tant skall du få se en överbyggd häst med lång rygg som har en välmusklad och stark ländrygg.

Något som hjälper till att bygga upp ländpartiet är att galoppera mycket ute i fältsits i ett bra tempo så¨hästen får jobba ordentligt i galoppen. helst i lite uppförsbacke, även klättring är skitbra för länden. Min långryggare har galloppat mycket då hon är ft häst.


OK, tack. Men jag tycker den ser lång ut. :crazy:
Jag har börjat klättra en hel del nu sedan han började sättas igång, och nu har han ju bara fått galoppera i 3 veckor än men det kommer det med. :) Han har ju vilat i 6 månader så att tappa ryggmuskler är ju bara att vänta.

Har du några tips på vad man kan göra för att bygga upp ryggen och länden? :idea:

Angående galoppen, intervallarbete med skritt-galopp borde ju vara bra då eller?
 
Sv: Bild på välmusklad rygg?

barajag... skrev:
Käken ska vara ett stöd för hästen, mestadels när den börjar bli trött. Käken ställs in efter hästens naturliga hållning i hög hastighet. Innan start kan den se kort ut o hästen springer i onaturlig form, det är det som alla negativa ser, men när hästen sträcker ut huvudet o halsen i den hållning den VILL springa sitter käkan där som ett stöd.

Sen finns det naturligtvis hästar som behöver gå med högre käk för att klara att springa. Egentligen kan man väl säga som så att ju bättre balans o styrka hästen har ju lättare har den för att springa i lägre form. Tittar man på elit-travarna så går de oftast med lite längre käk än de unga orutinerade hästarna.

Därför eftersträvas även i travet bra ryggmuskler o egen bärighet. Många travhästar ridtränas regelbundet just för detta o för humörets skull.

Hoppas du blev lite klokare :-)

Ja, tack så mkt! :)
 

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
970
Senast: tott
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 857
Senast: cirkus
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp